300GD Prosjekt

More
12 years 5 months ago #2019 by Heggernes
Replied by Heggernes on topic 300GD Prosjekt
Ja febaren he heldigvis sloppe taket nå :) Blir kansje litt sosialt og skruing i verkstedet i kveld.

:D

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
12 years 5 months ago #2055 by Heggernes
Replied by Heggernes on topic 300GD Prosjekt
Då begynner bilen å bli klar for eu kontroll.
Baklys fungerer endelig som de skal, hele jordingspunktet bak var brukket av og bare en ledning hang igjen! Hjalp godt på å fikse det samt å bøye og rikke på kontakt punktene til pærene. Så til slutt var alt som det skulle! :D

Ellers har eg montert dørtrekk på bakdør og montert eksos temp føler.

Hva er "vanlig" eksos temp på en G med turbo? Føleren står nok litt feil plassert siden den står rett etter turbo men men....

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
12 years 5 months ago #2056 by Henrik Larsen
Replied by Henrik Larsen on topic 300GD Prosjekt
Monterte på min for noen uker siden, og fikk beskjed av team Fosen om å sette den så nær turboen som mulig, så høres ikke feil ut. Ellers ligger jeg rundt 300grader når jeg ligger i 100km/t på motorvei, og kryper opp til 550grader i oppoverbakker når jeg har henger på. Stemplene smelter vist rundt 730grader og oppover. Ellers hadde det vært morsomt å høre hva folk uten alda men med turbo måler (f.eks STT), da jeg tror jeg klarte å ta liv av gamlemotoren sån :)

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
12 years 5 months ago #2057 by Heggernes
Replied by Heggernes on topic 300GD Prosjekt
Min ligger på 230-300 grader med vanlig kjøring og klarer å presse den opp til 410 grader i lange bakker og med 500 kg ekstra i bilen! :) Har org suge diesel pumpe og turbo som lader ca 1.3 til vanlig og ca 1.5 i 120km/t

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
12 years 5 months ago #2060 by Bjørnar K
Replied by Bjørnar K on topic 300GD Prosjekt
Jeg ligger på rund 300 på vanlig kjøring, men har ikke problemer med å få den opp i rund 650 i fullgass opp bakker osv.

Bjørnar Karlsen
97757953
Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den.
7100 Rissa

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
12 years 5 months ago #2063 by Heggernes
Replied by Heggernes on topic 300GD Prosjekt
Litt hissigere med finnlandspumpe ja :laugh: Tenkte eg sgo prøva å montera cosworth turbo når G´n er EU ok. :silly:

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
12 years 5 months ago #2089 by Heggernes
Replied by Heggernes on topic 300GD Prosjekt
Då ligger dommen frå EU kontrollen klar...
Han som sjekka bilen gikk veldig grundig til verks og sjekka nøye bremserør bakfra og fremover gikk veldig greit heilt til an ende opp i diffsperre sylingerene. Han lurte på om eg hadde bygga om bremsene for sånne bremse sylinder hadde han ikje sett før :silly:

Dei va tilsammen 3 mekanikere under bilen min for å finne ut om det bakre styrestaget var bøyd eller ikje, ble nok bøyd på landstreffet når styredemperen forsvant!

Men det beste var vel at de ikje såg at det manglet diesel tank uder bilen, siden den ligger baki bagasjerommet :D

:laugh:

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
12 years 4 months ago #2147 by Heggernes
Replied by Heggernes on topic 300GD Prosjekt
Monterte Cosworth turbo i bilen forige uke, ble ikje helt som ønsket. Tror den er for stor , den lader ca 0.5-0.8 bar på max. Der stopper det pga mangel på diesel, skal prøve å stille opp dieselmengden en kveld å se om det hjelper. Vist ikje blir det til å bytte til en orginal cosworth turbo som er litt mindre enn den som står i nå.

Venter på deler fra VTP som ble sendt på fredag så statser på at de ligger på postkontoret i morgen :D
Då er det klart for montering av paralell stag og mellomaksling :D

Det kom snø her i natt så i dag har eg lekt meg på snøen med bakhjulstrekk og sperre :D Fikk og en tur med en tilhenger, kom meg greit fram med bare bakhjulstrekk! Gode biler dette!

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
12 years 4 months ago #2295 by Heggernes
Replied by Heggernes on topic 300GD Prosjekt
Då er "ny" brukt mellomaksling montert, nytt paralell stag montert.
Har og fått tettet oljelekasjen fra oljefilterhuset og justert opp diesel mengden. Synst den er litt sprekere men forløbig går den seint ned igjen til tomgang, så må nok justere ned litt igjen.

Ellers blir felger bestilt i dag, leverings tid på 5-6 uker... :dry:

Er en del som må gjørest før den tid, fjærspacere, breddere og litt rustsveising.

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
12 years 4 months ago #2298 by Roar Sæther
Replied by Roar Sæther on topic 300GD Prosjekt
Lesre jeg Kragerø-tur?? :woohoo:

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

Time to create page: 0.085 seconds
Powered by Kunena Forum