Nye tider
10 years 10 months ago #5170
by pehan
Please Logg inn or Create an account to join the conversation.
10 years 6 months ago - 10 years 6 months ago #5491
by pehan
Frelst G-eier! 1986 300GD STT (solgt), 1994 G350 og 1979 230 G kort
Nå som renovering av stua straks er overstått, skal jeg begynne på arbeidet med cabben for alvor. Har handlet meg
noen kontakter
for å begynne med å fikse litt på ledningsnettet. Det trengs.
Ellers er dette turboen som sitter på motoren:
Vet ikke helt hva jeg skal mene om den, men den bør helt sikkert pelles ned og gjennomgås.
Ellers er dette turboen som sitter på motoren:
Vet ikke helt hva jeg skal mene om den, men den bør helt sikkert pelles ned og gjennomgås.
Frelst G-eier! 1986 300GD STT (solgt), 1994 G350 og 1979 230 G kort
Last edit: 10 years 6 months ago by pehan.
Please Logg inn or Create an account to join the conversation.
10 years 3 months ago - 10 years 3 months ago #5672
by pehan
Frelst G-eier! 1986 300GD STT (solgt), 1994 G350 og 1979 230 G kort
Har fått hentet noen nye deler til cabben. Ikke alt skal ikke inn i første omgang, men her er i hvert fall det jeg har hentet inn:
* innerskjerm venstre side
* gløderelé
* radiator
* sikringsboks med stikksikringer
* automatsikringer
* turbo fra en G350 -> Denne har jeg muligens gitt bort til Roar
* automatkasse 720.108
* brukte Super Swamper dekk 36"
Jeg har meldt meg på SOA med denne bilen, så jeg bør jo få den ferdig til september Begynte med litt fjerning av gammelt stål på høyre side. Har det nye panelet preppet og klart, men må fjerne resten av det gamle, og fikse litt før jeg kan smekke på det nye.
* innerskjerm venstre side
* gløderelé
* radiator
* sikringsboks med stikksikringer
* automatsikringer
* turbo fra en G350 -> Denne har jeg muligens gitt bort til Roar
* automatkasse 720.108
* brukte Super Swamper dekk 36"
Jeg har meldt meg på SOA med denne bilen, så jeg bør jo få den ferdig til september Begynte med litt fjerning av gammelt stål på høyre side. Har det nye panelet preppet og klart, men må fjerne resten av det gamle, og fikse litt før jeg kan smekke på det nye.
Frelst G-eier! 1986 300GD STT (solgt), 1994 G350 og 1979 230 G kort
Last edit: 10 years 3 months ago by pehan.
Please Logg inn or Create an account to join the conversation.
10 years 3 months ago - 10 years 3 months ago #5675
by pehan
Last edit: 10 years 3 months ago by pehan.
Please Logg inn or Create an account to join the conversation.
10 years 3 months ago - 10 years 3 months ago #5689
by pehan
Last edit: 10 years 3 months ago by pehan.
Please Logg inn or Create an account to join the conversation.
- Roar Sæther
- Offline
- Platinum Boarder
Less
More
- Posts: 804
- Karma: 8
- Thank you received: 84
10 years 3 months ago #5690
by Roar Sæther
Replied by Roar Sæther on topic Nye tider
Dette ser bra ut så langt, Petter
Please Logg inn or Create an account to join the conversation.
10 years 3 months ago #5692
by pehan
Frelst G-eier! 1986 300GD STT (solgt), 1994 G350 og 1979 230 G kort
I dag ble ungene skipet av gårde til venner, og kona stakk på stranda, så da var kysten klar for litt jobbing med cabben.
Jeg hadde som mål for dagen å få prøvemontert innerskjermene, og det gikk. På høyre side var boltene til festing av skjermene blitt kappet, så jeg måtte sveise på noen nye:
Måtte nesten hive på ytterskjermene også, for å få følelsen av hvordan det skal bli
Neste nå, blir å få kikke på ledningene, og se om jeg jeg kan få glødingen til å fungere. Har handlet noen kontakter for å lette arbeidet med koblingen. Som en bonus får jeg da vanntette koblinger.
Jeg hadde som mål for dagen å få prøvemontert innerskjermene, og det gikk. På høyre side var boltene til festing av skjermene blitt kappet, så jeg måtte sveise på noen nye:
Måtte nesten hive på ytterskjermene også, for å få følelsen av hvordan det skal bli
Neste nå, blir å få kikke på ledningene, og se om jeg jeg kan få glødingen til å fungere. Har handlet noen kontakter for å lette arbeidet med koblingen. Som en bonus får jeg da vanntette koblinger.
Frelst G-eier! 1986 300GD STT (solgt), 1994 G350 og 1979 230 G kort
Please Logg inn or Create an account to join the conversation.
10 years 2 months ago - 10 years 2 months ago #5703
by pehan
Frelst G-eier! 1986 300GD STT (solgt), 1994 G350 og 1979 230 G kort
Har fått sneket meg ned til caben noen timer i det siste, og resultatene så langt er bra.
Alt i alt er det happy times i garasjen
Det neste nå blir å reparere ett par små hull i radiatoren, og så prøvekjøre i nabolaget !!!
- Skjermene er montert
- Fester til radiatoren er laget
- Radiatoren er montert
- Luftfilter er montert
- Motoren er startet, og den går
Alt i alt er det happy times i garasjen
Det neste nå blir å reparere ett par små hull i radiatoren, og så prøvekjøre i nabolaget !!!
Frelst G-eier! 1986 300GD STT (solgt), 1994 G350 og 1979 230 G kort
Last edit: 10 years 2 months ago by pehan.
Please Logg inn or Create an account to join the conversation.
10 years 2 months ago - 10 years 2 months ago #5725
by pehan
Frelst G-eier! 1986 300GD STT (solgt), 1994 G350 og 1979 230 G kort
Radiatoren er delvis loddet, og delvis kanel-fikset. Den lekker i hvert fall ikke lenger. Lekkert!
Har luftet bremsene, og det gikk uten å knekke noe som helst. Clutchen har vært litt rar - den tok veldig langt inne på pedalvandringen. Skrudde ut slavesylinderen, og fant dette:
Tror ikke det skal være sånn Rep sett er bestilt. Takk til VTP for superrask leveranse!
Den lille braketten er et varmeskjold, som hindrer at varmen fra turbo-eksosen koker bremsevæsken i sylinderen.
Har også fått på "lager" CB-radio og plasttank. Som skal inn etter hvert.
Har luftet bremsene, og det gikk uten å knekke noe som helst. Clutchen har vært litt rar - den tok veldig langt inne på pedalvandringen. Skrudde ut slavesylinderen, og fant dette:
Tror ikke det skal være sånn Rep sett er bestilt. Takk til VTP for superrask leveranse!
Den lille braketten er et varmeskjold, som hindrer at varmen fra turbo-eksosen koker bremsevæsken i sylinderen.
Har også fått på "lager" CB-radio og plasttank. Som skal inn etter hvert.
Frelst G-eier! 1986 300GD STT (solgt), 1994 G350 og 1979 230 G kort
Last edit: 10 years 2 months ago by pehan. Reason: Ekstra-info ang. varmeskjold!
Please Logg inn or Create an account to join the conversation.
Time to create page: 0.078 seconds