Mikkel’s swb 350gd

More
5 years 11 months ago #7388 by Mikkel
Mikkel’s swb 350gd was created by Mikkel
Ble handel av en veldig pen kort 350gd.
Motoren har råde bank så den blir byttet.
Har begynt å bytte motor men fortsatt ikke helt bestemt meg om det blir 606 eller 603. Foreløpig så er det ingen 603 motorer for salg men mange 606..

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
5 years 11 months ago #7389 by bimmerc
Replied by bimmerc on topic Mikkel’s swb 350gd
Ser fin ut den der. Liker fargen!

Livet - det er ikke de dagene som er gått, det er de vi husker (fritt fra GG Marquez)
1992 300GE swb
ex 1983 230GE swb ex 1986 230GE swb ex 1985 300GD STT cab -

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
5 years 10 months ago #7390 by Mikkel
Replied by Mikkel on topic Mikkel’s swb 350gd
Vært litt rykk og napp nå rundt 17 mai osv men har fått henter 2 stk 603 motorer.
Motoren jeg skal sette i bilen har ny topp og toppakning. Dele motoren har defekt topp så da bygger jeg opp en ekstra motor fra 350 motoren og dele motoren.

Bare eksos og litt småtteri som må løsnes før motor skal løftes ut :)

Attachments:

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
5 years 10 months ago #7391 by Mikkel
Replied by Mikkel on topic Mikkel’s swb 350gd
350 motoren ute. Gikk veldig fint å løfte ut.
Hadde Seff glemt staget til girvelger men fant fort ut av det så fikk tatt det av før det ble skadet.

Nå gjenstår det å flytte div fra 350 motor over til nye motoren også heises den nye in igjenn.


Attachments:

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
5 years 10 months ago #7393 by Mikkel
Replied by Mikkel on topic Mikkel’s swb 350gd
Ble mye jobb med demontering av motor og flytting av div deler.
Flyttet over alt fra 350 motoren bortsett fra olje filter huset da mye av det som sto på 300 motoren var dårlig.

Demonterte bunnpanne på begge og skulle flytte over olje pumpe. Men oppdaget at olje pumpa kneip litt så åpnet det. Var en del riper og sår så ville ikke sette i den med det første.

Hadde 2 pumper fra 124 men de har mye lavere olje pickup. Etter litt tenking og måling så sveiset jeg på et rør så den stak like langt ned i panna som gwagen pumpa gjorde.
Men så tok jeg tilfeldighvis å åpnet den pumpa for å rengjøre og smøre, og fant ut at den var full av dype riper innvendig. Så da ble ikke den brukt heller ;)

Men fikk satt sammen motor med pumpe og nå skal den løftes in i bilen.

Ble montert 6 nye dyser, ny simring bak på veiv, glødeplugger, toppakning og ny topp på motoren som skal settes in.

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
5 years 10 months ago #7394 by Mikkel
Replied by Mikkel on topic Mikkel’s swb 350gd
fikk satt in motoren og startet opp på fredags kveld. Var en stygg lyd på tomgang og noen løftere som ikke hang helt med.

Løftere kom seg når de fikk skikkelig med olje men fortsatt styg lyd på tomgang. Koblet til olje Tryks måler og hadde bra olje trykk.
Skrudde ut kjede strammer og den holdt ikke trykk i det hele tatt så den ble byttet med en brukt jeg hadde. Lyden ble så borte.
Skrudde sammen resten av bilen idag og fått prøve kjørt noen turer!
Bilen går som bare det, men girer litt hardt så det får jeg se på senere. Kan være en skadet vacum slange eller at den er detti av.
Attachments:

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
5 years 10 months ago #7395 by Mikkel
Replied by Mikkel on topic Mikkel’s swb 350gd
270’n går over til å bli kone bil så da blir heving og 35" tatt av. Litt upraktisk med heva bil når man skal in med barnevogn osv.

Vurdere å sette på hevingen og 35" på den korte, men egentlig mer sugen på å ha 15" eller 16" og mer gummi.
Så det om noen et interesert i nye 35x12,5r20 på 20x9,5 amg felger så vurderes det solgt :)


Attachments:

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
5 years 9 months ago #7402 by Mikkel
Replied by Mikkel on topic Mikkel’s swb 350gd
Idag fikk jeg endelig rotet meg til å få gjort litt på bilen igjen.
Har sliti med olje lekkasje i framkant av motor. Litt vanskelig å lokalisere akkurat hvor, men satset på simring i framkant.
Demonterte fronten og fikk satt in ny simring som ble satt 5mm lenger inn så den ikke skulle gå i slite sporet på reim skiva.

Har de siste dagene syntes det har vært litt for høy temp i oppover bakker. Har hørt viskose vifta veldig godt opp til ca 80 grader men så virker det ut som den kutter ut. Så jeg monterte like gjerne en ny viskose, så håper jeg det løser problemet.

Oppdaget også en knekt bakfjær her om dagen så investerte i 4 nye bilistein fjører.
Var litt sugen på orc men prøver å holde bilen mest mulig orginal foreløpig.



Attachments:

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
5 years 9 months ago - 5 years 9 months ago #7404 by Mikkel
Replied by Mikkel on topic Mikkel’s swb 350gd
Fikk kjøpt en 7,5mm pumpe og hx30 turbo så nå er jeg igang med montering. Blir morro å prøve når det er ferdig montert :D

Har de siste dagene hat en kjølevanns lekkasje. På H side av turboen under ABS senstral sitter det en del slanger og et t stykke til webasto osv. Dette er så og si umulig å komme til uten å ta av turbo så passet fint at turboen uansett skulle av!
Fikk lokalisert feilen og fikset det!



You do not have permissions to access this page.
You do not have permissions to access this page.
Attachments:
Last edit: 5 years 9 months ago by Mikkel.

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
5 years 9 months ago #7405 by Mikkel
Replied by Mikkel on topic Mikkel’s swb 350gd
Pumpe montert på nøyaktig 10 grader ATDC.
Turbo ferdig Montért, må se litt på retur da det ser ut til å muligens være en liten lekasje.
Må sveise ferdig downpipe så den passer sammen med org flens på eksosen.

Men bilen er prøve kjørt og fy skamme og det hjalp! Har hatt E klasse med nesten tilsvarende oppsett men husket ikke at det gikk så godt :P

Pumpe var justert alt for hissig før turbo trykk så røyk som et damp lokomotiv! Men det ble lett ordnet med den geniale utvendige Aldaen til Meken!

Lader bare 1,5 noe som er mindre en hva den gjorde med org pumpe og turbo.
Tenker å justere opp til 2 bar.
Er ny topp og stål toppakning så tenker det skal gå bra!




Attachments:

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

Time to create page: 0.157 seconds
Powered by Kunena Forum