Min -84 G...

More
13 years 2 months ago #981 by Bjørnar K
Replied by Bjørnar K on topic Min -84 G...
De fleste av oss har en gammel bruksbil :) men vi er like ivrig uansett ;)
Ser ut som at du har gjort en skikkelig jobb. Så fortsetter du slik så blir det en NY gammel bruksbil :woohoo:
Men som Roar sier : la bildene strømme på B)

Bjørnar Karlsen
97757953
Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den.
7100 Rissa

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
13 years 2 months ago #997 by bimmerc
Replied by bimmerc on topic Min -84 G...
Det var litt av en forvandling. Er ny på dette forumet, men har deltatt på offroad.no en stund.
Regner med at det blir en asfaltbil av smykket ditt....
Fortsett å ta bilder. Det er flott å se detaljer til inspirasjon for eget arbeid.

Livet - det er ikke de dagene som er gått, det er de vi husker (fritt fra GG Marquez)
1992 300GE swb
ex 1983 230GE swb ex 1986 230GE swb ex 1985 300GD STT cab -

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

  • Jagman
  • Jagman's Avatar
  • Offline
  • Platinum Boarder
  • Platinum Boarder
  • Jaguar for speed - G wagen for life!
More
13 years 2 months ago #1007 by Jagman
Replied by Jagman on topic Min -84 G...
Hei,
Brukte du de gamle skjermutbyggerne fremme også? På bildene ser det greit ut, men er det det?

Med vennlig hilsen
Bård Thomas Hesvik
Mercedes Benz 280GE 1985 / Jaguar XJ12 1973 Serie I / Jaguar XJ12 1994 XJ40
Mercedes Benz 280GE hugg / Jaguar XJ12 1978 Serie II / Jaguar XJ12 1986 Serie III / Jaguar XJ8 Sport 1998 / Daimler Double Six 1984 / Jaguar E-Type Serie 1,5

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
13 years 2 months ago - 13 years 2 months ago #1026 by ro4919
Replied by ro4919 on topic Min -84 G...
Bjørnar K;
Takk, bilder skal komme....
Ja, planen er å gjøre den såpass bra og ny at familien skal kunne trives i den. Kona godkjente faktisk interiørbyttet. Hun visste ingenting før jeg hadde 'visning' her en lørdag...hirr hirr ;) ;)

bimmerc ;
Takker....Ja, jeg er vel ikke så offroad gærn, men den må nå kunne brukes da.

Jagman;
Jepp, det er de gamle skjermbredderne foran også....
Last edit: 13 years 2 months ago by ro4919.

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
13 years 1 month ago #1180 by Fjærhaug
Replied by Fjærhaug on topic Min -84 G...
Hei du! denne bilen kjenner jeg igjen.. Mener på at faren min har det ene hjulsettet som var på denne bilen.... Den gamle ståltanken har var han også borti.. men den var så dårlig at den ble ikke benyttet.. endte med at han kjøpte plasttank. Holder du til i Ålesunds området??

-89 300GD SWB Ålesund

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
13 years 1 month ago - 13 years 1 month ago #1181 by ro4919
Replied by ro4919 on topic Min -84 G...
Jo, han drar nok kjensel på denne.., det klistremerket med elgen på panseret, er fra 'Okken Pedersen' sin tid som drifter av pub'n 'Parnass' eller 'Elgen' som den ble hetende en stund.
Jeg bor på Sula men har mitt virke i Ålesund..

Det ble plasttank på megogså.....B)
Last edit: 13 years 1 month ago by ro4919.

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
13 years 1 month ago #1182 by Fjærhaug
Replied by Fjærhaug on topic Min -84 G...
Ja lappet lenge på ståltanken min, men både jeg og faren min byttet til slutt til plast på begge bilene.. har du noen planer ang. motoren? god stand? Selgeren din har jo en 230 han bygde om til 290...frister ikke det da? Godt å se at det er flere i området som kjører G.. Ikke mange igjen her oppe av eldre modell.

-89 300GD SWB Ålesund

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
13 years 1 month ago #1183 by ro4919
Replied by ro4919 on topic Min -84 G...
Med de prisene de tar for en slik tank(+ kittet for montering), så kan man jo lappe ei stund på en gammal tank..he-he..

Motoren og gear bør skiftes, men det fungerer greit noen år til.
Kunne godt tenkt meg å putta en 290 nedi, men jeg bør gjøre som 'selgeren min', finne en rein motor uten turbo, for så å ettermontere denne. Da unngår man all elektronikken som kan skape litt hodebry....
230'n er det ikke mye guff i, og den drar jo best på et turtall som jeg ikke er vant til å bruke....:S :S

Om jeg planlegger rett, så kan det hende at jeg får ting gjort i tyskland om 2-3 år...

Den blir ikke så mye brukt fortiden, må skifte gummi rundt frontruta ogda tar jeg frontruta i samme slengen.
Vannet fosser inn, tenker den gamle gummien ligner mer på harpiks nå....

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
13 years 1 month ago #1184 by Fjærhaug
Replied by Fjærhaug on topic Min -84 G...
Ja de er ikke spesielt rimelig disse plasttankene. men hadde allerede lappet på den for 5 år siden så nå var alt håp ute på min bil. Ja er ikke stor tilhenger av all el.nikken... greit å holde seg til det mekaniske.

Bra rutene ikke er fryktelig dyre. Må snart ut med min jeg og.. fått litt rust i underkant.

hvis du har liggende noe gamle 460 deler etter ombyggingen din så er jeg stadig på jakt etter deler selv om det ikke er noe som står om akkuratt nå.
Gi meg en lyd hvis du har noe.

-89 300GD SWB Ålesund

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
13 years 1 month ago #1185 by ro4919
Replied by ro4919 on topic Min -84 G...
Jeg har tatt vare på alle deler som er demontert,interiøret, fronten og diverse...
De gamle seta var tungsolgte, og vet ikke helt hva jeg skal gjøre med dem... hadde 1 telefon.....

Bare gi lyd om du skulle trenge noe..

Har også sett en lang G med V8 i det siste, tror han holder til på Høyskolen, skikkelig brom-brom det.....B) B)

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

Time to create page: 0.050 seconds
Powered by Kunena Forum