Gwagen i Nederland?

  • Jagman
  • Jagman's Avatar
  • Offline
  • Platinum Boarder
  • Platinum Boarder
  • Jaguar for speed - G wagen for life!
More
12 years 4 months ago #2247 by Jagman
Replied by Jagman on topic Gwagen i Nederland?

Traktor wrote: Har nå vært i kontakt med vegvesenet, og for de holdt det at jeg leverte inn skiltene.
Vil nok laste ned og få fyllt ut salgsmeldingen som en sikkerhet allikevel.

Tollvesenet derimot, mente at det var jeg som var utfører av bilen. Da må jeg kontakte mitt lokale tollkontor og få utfyllt en utførselsdeklarasjon. Da må de også ha kopi av faktura/salgskontrakt. Så må jeg gi disse papirene til kjøper, sammen med en ferdigfrankert konvolutt med mitt navn og adresse. Kjøper må så stoppe på grensen og få stemplet utførselsdeklarasjonen. Så legger de mine kopier i konvolutten og sender denne.
HAR DERE HØRT NOE SÅ DUMT!!! :huh: :S :(

Dette virker jo bare veldig tungvint og kan skape mange flere problemer. Hva hvis kjøper f. eks ikke gidder å stoppe på grensen?

De som foreløpig har vært i kontakt er fra Norge, Nederland, Latvia, UK og i tillegg en italiener og en amerikaner bosatt i Norge.


Helt idiotisk! De er nok bare opptatt av at det skal være et mysterium å bringe varer inn og ut av Sovjet, unnskyld Norge! Som Bimmerc sier er det hele opp til de som kjøper bilen!

Jeg har kjøpt biler både i England og Sverige, og vi har bare fylt ut en salgsmelding og fått overlevert bil og gyldig vognkort (V5 i England). Heller ikke skilter er blitt tatt av, men de må påregnes inndratt ved ankomst destinasjonslandet. Jeg har brukt å fylle ut eierskifteskjema slik at registreringen av bilen flyttes til meg, så dermed har jeg heller ikke levert inn skiltene ved ankomst Norge... (Da blir de sure, gitt!)

Med vennlig hilsen
Bård Thomas Hesvik
Mercedes Benz 280GE 1985 / Jaguar XJ12 1973 Serie I / Jaguar XJ12 1994 XJ40
Mercedes Benz 280GE hugg / Jaguar XJ12 1978 Serie II / Jaguar XJ12 1986 Serie III / Jaguar XJ8 Sport 1998 / Daimler Double Six 1984 / Jaguar E-Type Serie 1,5

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
12 years 4 months ago #2254 by robbertu123
Replied by robbertu123 on topic Gwagen i Nederland?
Tollvesenet derimot, mente at det var jeg som var utfører av bilen. Da må jeg kontakte mitt lokale tollkontor og få utfyllt en utførselsdeklarasjon. Da må de også ha kopi av faktura/salgskontrakt. Så må jeg gi disse papirene til kjøper, sammen med en ferdigfrankert konvolutt med mitt navn og adresse. Kjøper må så stoppe på grensen og få stemplet utførselsdeklarasjonen. Så legger de mine kopier i konvolutten og sender denne.
dette er det norske offisielle regelverk!

ut av ingenting, kommer ingenting.

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

Time to create page: 0.050 seconds
Powered by Kunena Forum