Hatt bilen på verksted :D Men 1 problem

More
11 years 2 weeks ago #4388 by msøvik
Hei, Se under innsug manifolden, der er et slangebend som skal sitte innpå en stuss under der et sted. Denne har lett for å hoppe av hvis motoren "slår tilbake". Tror den måler et sted mellom 15 og 20 mm. Hvis denne er løs, trykk den på plass igjen og motoren starter. :)

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
11 years 2 weeks ago #4390 by Leversen
Ikveld/imorgen blir testen.
Da skifter jeg kabler og prøver.
Krysser fingrene :D

Ja, de virket litt surrete. Hadde liksom ikke tid til min 87.mod.
Men når jeg ringte og hørte om de kunne gjøre service på brors nye GL, jo da var det time ledig.

Bitter!!
Msøvik, det har jeg ikke sett, har du tilfeldigvis bilde? Som kunne guidet ..
Mvh. En som har lyst å bli flink med G

Mercedes A140-L 2002
Mercedes 230GE 1987
The following user(s) said Thank You: tonsupe

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
11 years 2 weeks ago #4391 by msøvik
Hei,
230 motoren jeg har står i en W124 91 mod. Vet ikke om det er det samme opplegget på den som står i GW, men tror det.
Slangen er ikke så lett å se, men om du stikker handa under manifolden kjenner du den. Tror den kommer fra ventildekselet og leder veivhusventilasjonen inn i motoren igjen. Har også byttet tennkabler til biltema type, uten problemer av noe slag.
Skal prøve å få tatt et bilde og få sendt til deg. Har du en mail adresse jeg kan sende til?

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
11 years 2 weeks ago #4396 by Leversen
Takk :)
Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den.

Setter stor på på det :D

Mercedes A140-L 2002
Mercedes 230GE 1987
The following user(s) said Thank You: tonsupe

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
11 years 2 weeks ago #4400 by Leversen
Da ble kvelden ganske kjip igår, da jeg trodde ting skulle gå min vei.
Ladet batteriet, skrudde om tenningen, men samme driden igjen. Kinner i noen sekunder, så begynner den å "puffe", så etter noen "puff" BANG.

Et smell.
Er ikke vits å feilsøke hvis ikke den tenner på riktig tidspunkt uansett..
Kjenner noen til et verksted/noen som jeg kan taue bilen til i nærheten av Bygdøy, så jeg får fikset dette? Blir totalt gal!

Mercedes A140-L 2002
Mercedes 230GE 1987
The following user(s) said Thank You: tonsupe

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
11 years 1 week ago #4417 by Leversen
Ingen kompresjon på sylinder nr 3. og dårlig på nr2.
Ikke vet jeg hvordan dette har gått seg til, ettersom alt var fint.
Jaja. Nå må motor byttes :/

Mercedes A140-L 2002
Mercedes 230GE 1987
The following user(s) said Thank You: tonsupe

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
11 years 1 week ago #4418 by pehan
Kjipe greier! Kondolerer :dry:


Frelst G-eier! 1986 300GD STT (solgt), 1994 G350 og 1979 230 G kort
The following user(s) said Thank You: Leversen

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
7 years 6 months ago #7133 by TTGJ
Hvordan gikk de. Jeg har en 280 som stopper av og til, for så å være grei dagen etter.

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

Time to create page: 0.050 seconds
Powered by Kunena Forum