Lithanas's MB

More
14 years 6 months ago #296 by lithanas
Lithanas's MB was created by lithanas
Hei, Magnus her.

Jeg er ny/driver å melder meg inn. Håper jeg trives.

Jeg er den stolte eier av denne skjønnheten


som jeg har planer om å gjøre litt finere...

damen er en 82 modell ved navn "Lillith" siden det er min første bil.

av oppusnings planer er :
Kjørelys glass (den venstre falt av for ikke så lenge siden.
El gjennomgang (har en følelse at det er lekk strømmer i na.)
Maling tar imot forslag i farge og malings valg tenker på å rullemale den.
Diesel måler (denne var koblet av og fungerte ikke når jeg koblet den til. ikke så rart i og med den ene kontakten var irret av...)
og Senking (kjører ikke mye i skogen, men har lyst til å parkere i Bergen, og fant ved prøv og feile at jeg ikke kom inn i det lokale parkeringshus...)

Ikke lenger en stolt eier av en bil eldre en seg selv
Attachments:

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
14 years 6 months ago #297 by Tjærand
Replied by Tjærand on topic Lithanas's MB
Fet ex-mil! Men trenger du å senke den? Såvidt jeg vet så skal parkeringshus ha en snitthøyde på minst 205 cm og jeg kjører i alle parkeringshus med G som har 33" dekk.

Ser du kjører på standard-dimm på dekka så om du senker får du en skikkelig low-rider ;-)

47316787
Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den.

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
14 years 6 months ago #299 by lithanas
Replied by lithanas on topic Lithanas's MB
takk, takk. Ser det med low rider. Som sagt har tatt borti i 2,10 parkeringshus med den allerede.

Ikke lenger en stolt eier av en bil eldre en seg selv

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
14 years 6 months ago #304 by kimas
Replied by kimas on topic Lithanas's MB
Synes ikke du skal senke den:unsure:
Fin bil foresten:)

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
14 years 6 months ago #305 by Iver460
Replied by Iver460 on topic Lithanas's MB
Du sparer vel endel høyde på å ta av takstativet ditt? I og med at feltvogn er relativt lett finnes det ikke særlig med fjærer å montere for å få den lavere. Foran er det ikke så mye fjæringsvei å gå på før du treffer gummistopperne heller.

På Biltema kan du kjøpe lykter til Golf I, disse passer også G-wagen. Løst glass selges ikke så vidt meg bekjent.

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
14 years 6 months ago #313 by lithanas
Replied by lithanas on topic Lithanas's MB
woohoo, det er det beste jeg har hørt siden modern ba meg kjøpe en diesel bil...

Ikke lenger en stolt eier av en bil eldre en seg selv

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
14 years 1 week ago #587 by lithanas
Replied by lithanas on topic Lithanas's MB
Har vært på EU kontroll med vogna mi.

gikk nesten bra... må bytte bremserør, fremre, midtre og bakre del. samt skivene foran.

så var det ca 75% forskjell i bremsekraft på bakhjula, og den venstre bakfjæra var knekt.

noen som vet om bak fjærene er noe man kan bytte selv? og hvor mye koster de. så på vtp kostet en fjær over 3000. finnes det rimeligere? vet noen om det er noe så enkelt som bremsebelegget bak som trenger å skiftes?

alle svar mottaes med takk og glede :)

Ikke lenger en stolt eier av en bil eldre en seg selv

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

  • Jagman
  • Jagman's Avatar
  • Offline
  • Platinum Boarder
  • Platinum Boarder
  • Jaguar for speed - G wagen for life!
More
14 years 1 week ago #588 by Jagman
Replied by Jagman on topic Lithanas's MB
Heisann,

Fjærer er kurant å skifte selv, og det er mulig å få tak i billige fjærer enn 3000/stk, men for all del ikke kjøp uoriginale fjærer fordi de sagger før et år er gått(!). Kan det være at du vil skifte alle fjærene, også de foran? I så fall kan jeg skaffe til en bra pris... Originale med to grønne streker.

Bremsebelegget bak skiftes greit, men sannsynligvis er det bra. Det slites sjelden dersom en ikke setter håndbremsen på og kjører en lang tur da...

Med vennlig hilsen
Bård

Med vennlig hilsen
Bård Thomas Hesvik
Mercedes Benz 280GE 1985 / Jaguar XJ12 1973 Serie I / Jaguar XJ12 1994 XJ40
Mercedes Benz 280GE hugg / Jaguar XJ12 1978 Serie II / Jaguar XJ12 1986 Serie III / Jaguar XJ8 Sport 1998 / Daimler Double Six 1984 / Jaguar E-Type Serie 1,5

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
13 years 10 months ago #613 by lithanas
Replied by lithanas on topic Lithanas's MB
Da var damen EU-godkjent. Jeg fant en oljelekkasje fra motoren nå nylig. det er ut til å komme fra toppdekselet. er dette en vanlig ting på eldre motorer? så i verkstedsboka til forsvaret at det bare er å løsne 4 muttre og skifte en gummipakning til 125,- dette virker alt for lett.

Ikke lenger en stolt eier av en bil eldre en seg selv

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
12 years 8 months ago #1582 by lithanas
Replied by lithanas on topic Lithanas's MB
Begynner å bli litt lei vogna mi nå.
I det siste har det dukket opp en del små ting som: sprek i manifoilen, slakk i det nederste krysset på rattakselen, knust side vindu pga sliten vindusheis, lekk kalesje i Bergen (husker ikke hvordan det var å sitte på et tørt sete...), mulig girkassen også begynner å bli sliten (lager skrape lyd når jeg girer raskt inn i tredje, mistenker det er noe med synkroniseringsringene), vrang bakdør, rust i frontrute ramma, slitne vindusviskerarmer, samt at det begynner vel å bli tid for å pakke om akslinger og slikt.

Kjenner at jeg ikke har råd eller tid til alt dette når den i tilegg kanskje ikke er godkjent iht terreng touring reglemanget til Bilsport forbundet.

Ikke lenger en stolt eier av en bil eldre en seg selv

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

Time to create page: 0.062 seconds
Powered by Kunena Forum