01X Armbruster

More
12 years 4 months ago - 11 years 9 months ago #1967 by volvo.power@live.no
kjøpte forrige helg Norheims gammle Armbruster. måtte lage en tråd ifølge Roar, så må vell gjløre dette da.

Til dere som ikke kjenner til bilen, så er litt info her:
1988 Mercedes Gelandewagen som er ombygget av Armbruster i USA. bilen er i bunn å grunn en lang G, som er forlenget. dvs den er 90cm lenger enn lang G, å 60 cm lengre enn en Shultz. den har idag en 617a motor med automatkasse fra 280. kom originalt med 280 motoren. bilen er svart, men originalt gullfarget. står 2 ass stoler foran. 2 ass stoler med sving bakom, samt 3 seter bak der ijenn. enda har jeg større bagasjeromm enn en lang G. bilen har rullet 137000km.

interiør og eksteriør blir oppusset, og planen er å ha den klar til konsbergtreffet i sommer. med litt hjelp av G-omkretsen her i Trøndelag som Stian, Bjørnar, Iver, Henrik å meg selv¨så skal vi vell få til noe før sommern!

Den vil beholde den svarte fargen utvendig. interiør blir plukket ut, og sendt til en kompis for opptrekking. dette er brunt, men blir sort. interiør trenger KRAFTIG rens!!

dekk som står på er noen 18" hjul. fikk med 33", men disse selges til fordel for 35"-38" istede.
når Bjørnar skal bytte fjører på den grønne G, så satser jeg på å få handlet de. eller så er vell bodylift en enkel løsning på å få den høyere.

Finlandspumpe må vell til før sommeren.

Ellers legger jeg ved noen bilder jeg har tatt, samt som Norheim har tatt før salg.








1988 Armbruster Stageway Geländewagen
2004 S211 E320CDI
Last edit: 11 years 9 months ago by volvo.power@live.no.

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
12 years 4 months ago #1968 by Henrik Larsen
Replied by Henrik Larsen on topic 01X Armbruster
ahh lækkert. Ser frem til Pilsing i baksete på den der B)

Viktig å registrere deg som Armbruster owner Her

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
12 years 4 months ago #1969 by volvo.power@live.no
Replied by volvo.power@live.no on topic 01X Armbruster

Henrik Larsen wrote: ahh lækkert. Ser frem til Pilsing i baksete på den der B)

Viktig å registrere deg som Armbruster owner Her


Det skall vi vell få til Henrik! :) Iver å Stian var stor på det forrige helg iallefall! Bjørnar får vell bli sjåfør en helg...

1988 Armbruster Stageway Geländewagen
2004 S211 E320CDI

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
12 years 4 months ago #1971 by Heggernes
Replied by Heggernes on topic 01X Armbruster
Den var laaaaaang!!! Glede meg t å se den til sommeren :D

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
12 years 4 months ago - 12 years 4 months ago #1972 by volvo.power@live.no
Replied by volvo.power@live.no on topic 01X Armbruster
har fått rydda litt i motorrommet.. trenger mer rydding i uoriginale kabler, ny oppkobling av turteller mm.. fjernet den gammle store luftfilterboksen, montert kn-filter. har også tyvlånt turteller-føleren til Iver fra delebilen. får ikke den til å funke, lell med dieselturteller. noen som vet hvordan jeg kan fikse dette? ikke ferdig enda, men godt på vei!


fra dette:


til dette:

1988 Armbruster Stageway Geländewagen
2004 S211 E320CDI
Last edit: 12 years 4 months ago by volvo.power@live.no.

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
12 years 4 months ago #1974 by bimmerc
Replied by bimmerc on topic 01X Armbruster
Turteller:
Dette løste problemet for meg:
Skrudde av lokket til diagnosepluggen og lirket ut innmaten i lokket. Så la jeg inn noen gummilapper (kanskje 4-6mm) i toppen av lokket før jeg presset innmaten på plass igjen. Dette gjorde at det ble skikkelig kontakt i pluggen (toppen av lokket er koblet slik at signalet fra giveren går til turtelleren). Før jeg gjorde dette hadde jeg renset koblinger og byttet giver uten hell. Fra P3 (pointedthree.com) fant jeg ut at denne pluggen oftest er problemet. :)

Livet - det er ikke de dagene som er gått, det er de vi husker (fritt fra GG Marquez)
1992 300GE swb
ex 1983 230GE swb ex 1986 230GE swb ex 1985 300GD STT cab -

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
12 years 4 months ago #1975 by volvo.power@live.no
Replied by volvo.power@live.no on topic 01X Armbruster

bimmerc wrote: Turteller:
Dette løste problemet for meg:
Skrudde av lokket til diagnosepluggen og lirket ut innmaten i lokket. Så la jeg inn noen gummilapper (kanskje 4-6mm) i toppen av lokket før jeg presset innmaten på plass igjen. Dette gjorde at det ble skikkelig kontakt i pluggen (toppen av lokket er koblet slik at signalet fra giveren går til turtelleren). Før jeg gjorde dette hadde jeg renset koblinger og byttet giver uten hell. Fra P3 (pointedthree.com) fant jeg ut at denne pluggen oftest er problemet. :)


ok. dette på original 300gd? har 300 motor i en bil som har originalt 280. det er jo 2 ledninger + skjerm fra giver. hvor skal hva på turteller, vet du det? har en gul/grønn fra turteller og i motorrommet, men må sikekrt trekke opp en eller 2 til?

takker for hjelp!

1988 Armbruster Stageway Geländewagen
2004 S211 E320CDI

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
12 years 4 months ago #1976 by bimmerc
Replied by bimmerc on topic 01X Armbruster
Det skal gå to ledninger fra turteller til motorrom. Disse er koblet til + og - på turteller. Disse går til diagnosepluggen og er der internt koblet i lokket på pluggen. Tror ikke det er forskjell fra motor til motor. Ellers trenger du en jordledning til gods på turtelleren. Lykke til. :)

Livet - det er ikke de dagene som er gått, det er de vi husker (fritt fra GG Marquez)
1992 300GE swb
ex 1983 230GE swb ex 1986 230GE swb ex 1985 300GD STT cab -

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
12 years 4 months ago - 12 years 4 months ago #2013 by volvo.power@live.no
Replied by volvo.power@live.no on topic 01X Armbruster
har da fått en liten facelift etter pakke fra vtp:)


Litt VTP-stæsj


Før


Her må det gjøres noe triks....



broderns påfunn å sette nedi naggelmuttre. egentlig ganske genialt...


nyfesta innmat med nye skruer..


ferdig montert med gitteret. skimter også nye blanke på sidene.



ferdig bilde


med lovlige oragne blink selvfølgelig.



brodern bytta også høyre viskergjennomføring til meg på knappe 4minutter:


ny montert med gammel liggende rett før den havner i stålavfall..


ferdig sammensatt med ny viskerarm påspandert av Iver! :)



legger ved stemningsbildet fra verkstedet hvor bror (stian) driver å kompletterer motorbytte på 350, mens Bjørnar driver med turboprosjekt til den grønne smaragden sin:)



1988 Armbruster Stageway Geländewagen
2004 S211 E320CDI
Last edit: 12 years 4 months ago by volvo.power@live.no.

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
12 years 4 months ago #2016 by Bjørnar K
Replied by Bjørnar K on topic 01X Armbruster
Dette blir bra!! :)

Bjørnar Karlsen
97757953
Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den.
7100 Rissa

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

Time to create page: 0.124 seconds
Powered by Kunena Forum