1985 300 GD STT - "Gullet"

More
11 years 3 months ago #4672 by nielsa
Replied by nielsa on topic 1985 300 GD STT - "Gullet"
Står respekt av dette.

Håper på flere bilder fra tur til Russland igjen på forumet.

nielsa

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
11 years 3 months ago #4673 by bimmerc
Replied by bimmerc on topic 1985 300 GD STT - "Gullet"
Det blir tur til Island i sommer, så Russland må nok vente litt. Men Islands-turen kan du følge på:
turpaahjul.com/forum/showthread.php?t=3786
God sommer!

Livet - det er ikke de dagene som er gått, det er de vi husker (fritt fra GG Marquez)
1992 300GE swb
ex 1983 230GE swb ex 1986 230GE swb ex 1985 300GD STT cab -

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
10 years 1 month ago - 10 years 1 month ago #5750 by bimmerc
Replied by bimmerc on topic 1985 300 GD STT - "Gullet"
Etter å ha kjørt 9400km i ferien og ca 600km hjemmefra røk kløtsjen nær Luleå. Havari betyr at man bare må betale hva det koster å reparere der og da. Juli måned og alle verksteder fullbooket eller stengt. 16 tusen norske ble verkstedregninger, mens NAF betalte berging og reiseutgifter. Shit happens.
Dessuten hadde jeg fått en oljelekkasje som bare ble verre.
Vel hjemme så jeg dette:

Turboen var i ferd med å ta kvelden og det samme var motorfestene.

Livet - det er ikke de dagene som er gått, det er de vi husker (fritt fra GG Marquez)
1992 300GE swb
ex 1983 230GE swb ex 1986 230GE swb ex 1985 300GD STT cab -
Attachments:
Last edit: 10 years 1 month ago by bimmerc. Reason: Comments

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
10 years 1 month ago #5751 by bimmerc
Replied by bimmerc on topic 1985 300 GD STT - "Gullet"
Her ser du motorfestene:



Og her er turbo som Roar Sæther skaffet meg:



En dag til å demontere turbo og manifolder, og en dag å få erstatningen på plass. Så en dag til å skifte to motorfester og feste for girkassen.
Kostnad? En rimelig pris for delene og null i kostnad for arbeid som Yours truly utførte selv. Selvsagt er jeg litt stolt av å få det til. Og tilfreds når jeg vet at en dag på verksted koster 8000kr, i Sverige. Nå hadde nok en mekaniker med 1000 kr pr time gjort jobben adskillig raskere enn meg, men likevel! :laugh:

Livet - det er ikke de dagene som er gått, det er de vi husker (fritt fra GG Marquez)
1992 300GE swb
ex 1983 230GE swb ex 1986 230GE swb ex 1985 300GD STT cab -
Attachments:

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
9 years 2 months ago - 9 years 2 months ago #6452 by bimmerc
Replied by bimmerc on topic 1985 300 GD STT - "Gullet"
Da har Gullet fått avløsning som turbil og hardtoppen kan løftes av for litt cruising:



og iPhone bilder lever sitt eget liv

Livet - det er ikke de dagene som er gått, det er de vi husker (fritt fra GG Marquez)
1992 300GE swb
ex 1983 230GE swb ex 1986 230GE swb ex 1985 300GD STT cab -
Attachments:
Last edit: 9 years 2 months ago by bimmerc. Reason: bilde oppned

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
9 years 1 month ago - 9 years 1 month ago #6561 by bimmerc
Replied by bimmerc on topic 1985 300 GD STT - "Gullet"
Da har Gullet fått 40mm bodylift fra ORC



Stor forskjell på bilene nå. Det betyr at Glenda også trenger BL


Livet - det er ikke de dagene som er gått, det er de vi husker (fritt fra GG Marquez)
1992 300GE swb
ex 1983 230GE swb ex 1986 230GE swb ex 1985 300GD STT cab -
Attachments:
Last edit: 9 years 1 month ago by bimmerc. Reason: trykkleif

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
8 years 11 months ago #6955 by bimmerc
Replied by bimmerc on topic 1985 300 GD STT - "Gullet"
Spennende prosjekt. Med 33" hjul, 617 motor og 4.9 i utveksling trengte jeg høyt turtall for å komme meg frem i vanskelig terreng. Løsningen ble da å bytte kronhjul og pinion for å få 6.2 i utveksling. Da håper jeg å kunne bruke 35" i terrenget.





Livet - det er ikke de dagene som er gått, det er de vi husker (fritt fra GG Marquez)
1992 300GE swb
ex 1983 230GE swb ex 1986 230GE swb ex 1985 300GD STT cab -
Attachments:

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
8 years 11 months ago - 8 years 11 months ago #6956 by bimmerc
Replied by bimmerc on topic 1985 300 GD STT - "Gullet"
Med diffene ute ble også begge akslingene renovert. Nye lager og tetteringer. Forhjulslagrene var utslitt, simmeringer likeså og en av mansjettene på drivknutene var gåen. Pakningene til drivknutene var utslitt og hadde sluppet inn vann og latt fettet unnslippe. Men heldigvis hadde jeg vært flink til å fylle fett slik at drivknutene hadde overlevd mishandlingen.
Fikk låne garasje og god hjelp av fetter Kai i Lakselv. Uten hans hjelp hadde jeg ikke våget meg på å bytte ring og pinion.









Kai´s magiske hender i arbeid.

Livet - det er ikke de dagene som er gått, det er de vi husker (fritt fra GG Marquez)
1992 300GE swb
ex 1983 230GE swb ex 1986 230GE swb ex 1985 300GD STT cab -
Attachments:
Last edit: 8 years 11 months ago by bimmerc.

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
8 years 11 months ago - 8 years 5 months ago #6957 by bimmerc
Replied by bimmerc on topic 1985 300 GD STT - "Gullet"
Med ny utveksling i differ blir bilen dedikert til fjellturer og offroad treff fremover. Nye deksler til diffene


og "Rock sliders" er montert.



Kappet også rør ved rammefeste foran for å få plass til 35".
Måtte også kappe litt i rør foran hjul.

Livet - det er ikke de dagene som er gått, det er de vi husker (fritt fra GG Marquez)
1992 300GE swb
ex 1983 230GE swb ex 1986 230GE swb ex 1985 300GD STT cab -
Attachments:
Last edit: 8 years 5 months ago by bimmerc. Reason: Mer info

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
8 years 11 months ago #6961 by Tommyfn
Replied by Tommyfn on topic 1985 300 GD STT - "Gullet"
ikke farlig når man har 2 vogner :-) da er det bare å skreddersy de til hvert sitt bruk!

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

Time to create page: 0.242 seconds
Powered by Kunena Forum