G19

More
10 years 8 months ago #4911 by Tommyfn
Replied by Tommyfn on topic G19
Dette ble knall. Har tenkt på å dippe bilen selv, men er skeptisk til holdbarheten. Men hvis det skulle løsne et sted, er det kanskje bare å spraye litt over? Så dekkes det bra?

Du får komme med update etter vinteren, så får vi se hvordan den har holdt seg :-) Har lyst på samme hjul som deg faktisk... Alt samme. Hvordan er egenskapene på vei?

Stjerna di er btw litt for stor. :woohoo:

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
10 years 8 months ago - 10 years 8 months ago #4912 by arnfinnr
Replied by arnfinnr on topic G19
heya Tommyfn!

hvis dippen løsner eller skulle flise seg opp er bare å ta litt tynner på fingern og gni litt, deretter spraye på nytt. Kjørte i tett skog i går (så tett at speil ble trykt inn) uten at det syntes noen steder, så det virker å være nokså slitesterkt.

Dekkene fungerer fantastisk bra på både asfalt, grus, gjørme og fjell. Ikke mer støy på asfalt enn hvilke dekk som helst, men tror det kanskje skyldes seipingen, har ikke prøvd noe annet så kanskje noen andre kan si noe om forskjellen. Jeg syns bilen var litt "stumptete" og hard i terreng med de bittesmå originaldekkene, men er langt bedre med dette oppsettet, mykt og fint.

Mangler panseremblemet så måtte kompensere med større stjerne, hehehe. Jeg syns de fleste andre har for liten stjerne :)


%
Fiin aargang 1986 MB 280GE
2006 MB Viano
Last edit: 10 years 8 months ago by arnfinnr.

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
10 years 8 months ago #4917 by Tommyfn
Replied by Tommyfn on topic G19
Hørtes ikke dumt ut. Genialt å kunne flekke uten å få så stygge overganger. Jeg får se neste vår hvordan den takler salt og slikt! Rekker nok ikke å gjøre det før vinteren uansett.

Ja, tror det har mye å si at de er seipet. Har kun prøvd 33" mud terrain (også seipet) i en 97´hilux, og det støyet ikke noe mer enn normalt.. Så det blir nok noe lignende etterhvert på meg også :-) Ser jo mye bedre ut!

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
9 years 9 months ago #5695 by arnfinnr
Replied by arnfinnr on topic G19
Tok turen til Vestby i dag for å bli kvitt "brølet" jeg har levd med det siste året.
Forbereder ny Norge-på-langs tur om noen uker, denne gangen litt mer vennlig mot omgivelsene :)

Fremre potte var i ok stand, resten var knapt gjenkjennelig som eksosanlegg.
Ville beholde rør over tanken men fikk ikke tak i det så det blir bygging på stedet. (Bilens Eksos)

Upåklagelig effektivitet og service. Gratis kaffe og Internet mens man venter er helt OK, god tid å sjekke forumoppdateringer.

/AR


%
Fiin aargang 1986 MB 280GE
2006 MB Viano

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
9 years 9 months ago #5696 by CarlG
Replied by CarlG on topic G19
Spent på hvordan det går etter verkstedbesøk i Vestby. Har vært positivt ovverrasket over Bilens eksos i Oslo før, men sist gang med en italiensk bil som traff en grein på grusvei i Nordmarka ble det tre besøk, mange tusenlapper og ikke ok før jeg strammet bolter med masse pasta selv.

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
9 years 9 months ago - 9 years 9 months ago #5697 by arnfinnr
Replied by arnfinnr on topic G19
Får se hvor lenge det holder ja. Det tok ca 2,5 time å lage røret og henge opp den nye potta. Alt i alt fornøyd så langt.

Er uansett ikke en dårlig ide å gå over alle boltene og etterstramme etterhvert.










%
Fiin aargang 1986 MB 280GE
2006 MB Viano
Last edit: 9 years 9 months ago by arnfinnr.

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
9 years 9 months ago #5698 by Roar Sæther
Replied by Roar Sæther on topic G19
Synes kanskje de valgte en litt vel enkel overgang mellom gammelt og nytt?

Kan jeg spørre hva ett sånt oppsett koster? Da fra fremre potte og bakover?

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
9 years 9 months ago #5699 by arnfinnr
Replied by arnfinnr on topic G19
Enig i at overgangen mellom gammelt og nytt ikke ser spesielt profft ut.

Jeg betalte 5700.-


%
Fiin aargang 1986 MB 280GE
2006 MB Viano

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

Time to create page: 0.056 seconds
Powered by Kunena Forum