Tommys GD

More
10 years 2 months ago #5360 by Tommyfn
Replied by Tommyfn on topic Tommys GD
File Attachment:


Ja ja, ble litt ryddigere nå. :-)
The following user(s) said Thank You: Krisanderx3

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
10 years 2 months ago #5384 by geirso
Replied by geirso on topic Tommys GD
bilen din kledde både dekk og felger!
- fungerer både sperrer foran og bak ? skjønner at de kan være vrange om de ikke har blitt brukt noe særlig på lange tider


helt ny på forumet jeg, kanskje anskaffelse av G på sikt...leter etter en kort type

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
10 years 2 months ago #5385 by Tommyfn
Replied by Tommyfn on topic Tommys GD
Takk for det :-) er storfornøyd med hjula.

Sperrene fungerer både foran og bak ja. Har ikke brukt de så mye men, burde vel få bytta vesker på de og kobla de inn jevnlig for å holde de oppe å gå :-)

Anbefaler deg g ja! Artig hobby :-)

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
10 years 2 months ago #5401 by geirso
Replied by geirso on topic Tommys GD
tråler finn og andre forum gjevnlig og har hele tiden vært skråsikker på at jeg vil ha en kort G , men nå er jeg jammen ikke sikker lenger. siden dette isåfall blir en nr2. bil og vi er 5stk i hjemmet + 1stk hund, burde jeg selvsagt gå for en 'lang en' ... vanskelig dette.

hva er mest pluss med en kort vs lang osv osv

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
10 years 2 months ago #5403 by Tommyfn
Replied by Tommyfn on topic Tommys GD
Er ivertfall nok av plass på en lang en. Vil tro hundeburet står fint baki uten å ta opp for mye bagasjeplass. Jeg har jo klappseter bak også, så 7 totalt i bilen. Ser også for meg at dette skal bli bil nr2 etterhvert. Blir jo veteran også, koster ikke noe særlig å ha heller da :-)

Fordeler med kort er vel terrengegenskaper pga kortere akselavstand. Så er den lettere med de fordeler det gir.. Ellers vil jeg tro den snurrer lettere på vinteren, og har mindre plass. Har man små barn hadde jeg ikke vurdert en med kun 2 dører heller.. har ikke prøvd kort selv, så har ikke mye å sammenligne med ellers. Men de er tøffe da! ser ikke mange av de.

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
10 years 2 months ago #5404 by Tisleidøl
Replied by Tisleidøl on topic Tommys GD
Hadde en kort G er periode men ble ganske lei av å måtte vippe setene når ungene skulle ut og inn av bilen. Skal du kjøre en del der alle er med så er lang G helt klart bedre. Min erfaring iallefall:)

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
10 years 1 week ago - 10 years 1 week ago #5489 by Tommyfn
Replied by Tommyfn on topic Tommys GD
Nå begynner det å bli moro å kjøre G. Fant meg en om617a og plukket deler av. 2 runder på pumpa, lader nå ca 1 bar. :-) ikke helt ferdig med eksos. så vi får se hva jeg gjør her... litt for mye lyd til å være midt i en storby nå med bare 30cm rør. men til gjengjeld er gliset på plass fra jeg kjører ut innkjørselen til jeg stopper :P

Hva har dere med ettermontert om617a gjort med oljetrykksbryteren? Jeg har ikke byttet over deksel på filterhus enda, bare peisa inn oljerøret der bryteren sto før.. Men jeg må nesten ha varsel når trykket forsvinner....

Borra hull og satt i en nippel for retur
File Attachment:


så langt kom jeg før jeg måtte ut å kjøre
File Attachment:


Får lage meg et feste til varmeslangen og oljerøret til turboen.
File Attachment:


File Attachment:


Det var som å få seg ny bil dette her. :-)

Og JA, jeg skal male litt mere svart rundtomkring. Det ble plutselig høst, så rakk ikke inni dørkarmer og slikt.
Last edit: 10 years 1 week ago by Tommyfn.

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
9 years 10 months ago #5579 by Tommyfn
Replied by Tommyfn on topic Tommys GD
Intercooler fra pajero (?) vasket i diesel innvendig henger nå til tørk. Litt rar dim på røra her så måtte bestille noen overganger. De har beregnet ankomst imorgen, så vi får se om jeg får den montert iløpet av uken. :-)

Oljetrykksbryter er fikset. catch tank monterer jeg ikke før IC er på plass så jeg ser hvor trangt det blir :P

Ellers noen som har ettermontert sentrallås på disse? Ser ebay selger servoer, vurderer å kjøpe å teste... lei av å låse dører

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
9 years 10 months ago #5583 by Roar Sæther
Replied by Roar Sæther on topic Tommys GD
Har noen orginale servoer til sentrallås liggende, hvis det er int :)

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
9 years 10 months ago #5584 by Tommyfn
Replied by Tommyfn on topic Tommys GD
Kanskje det ja! Sender deg en pm :-)

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

Time to create page: 0.054 seconds
Powered by Kunena Forum