GKjernaas' W460 G300 Turbo Diesel

More
8 years 4 months ago #6963 by gkjernaas
Litt statusoppdatering.
Bilen er tilbake fra rustsveising, og det er gjort en god del arbeid.
- Nye hjørner bak
- Ny "innmat" i venstre hjørne bak, inkl. ny innfesting til nedre hengsle bakdør.
- Noe nytt stål i alle skjermbuer og standardhull i framskjermer
- Sveiset opp begge kanaler
- Fjernet påbegynt rust under frontrute
- Begge bakfangere har fått nytt stål
- Ymse småplukk her og der...

Godt å få jobben gjort!!

I mangel på tålmodighet og oppstart av elgjakt, mangler noe montering fortsatt, men bilen ruller og går. Den har den siste tiden gjort jobben som "feltbuss" i jakta. Er det langt til postene, fyller vi bilen og kjører til det stopper:) Artig, da vi har kilometervis med gamle traktorveier i terrenget. Det er nesten rart, men vilt reagerer fint lite på motordur - Går vi derimot fire mann gjennom drivterrenget, er det jaget å anse som bortkastet.

Et par bilder og filmer fra forrige helgs runde. For den som er jaktinteressert, følg nøye med fra 12:00+.

File Attachment:


File Attachment:





2000 G55 AMG
1988 W460 G300td

X: 2000 G500
X: 2004 G270cdi

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
8 years 3 months ago #7009 by gkjernaas
Da begynner det meste å komme på plass igjen. Etter ei jaktpause i monteringa, har jeg hatt en ny runde... Har i tillegg montert takgrind. Den ble senket 25mm iht standard høyde. Synes det gjorde seg og den sitter finere på taket nå. Senket på en sånn måte at jeg ved ønske kan heise til standard høyde igjen, eller høyere...

Oppdaget forøvrig nylig ebay, så nå dukka det akkurat opp no LED-tjafs - I framkant av takgrinda er det tenkt en 50" bjelke og de tre andre sidene får to 18W arbeidslys hver. Alt skal monteres under grinda, så jeg ikke trenger å bekymre meg for å laste de i stykker... Stort sett alt av nødvendig nips for å fullføre jobben er innkjøpt, men dum som jeg er har jeg tatt på meg å etterisolere og kle igjen et tidligere spiskammer, samt bygge om et stuebord, som begge må være ferdig innen jul... :unsure:

Legger ved noen bilder...

File Attachment:


File Attachment:


File Attachment:


File Attachment:


File Attachment:


File Attachment:


Grinda er allerede i bruk...
File Attachment:


Og et for å sette stemninga før jul... :)
File Attachment:

2000 G55 AMG
1988 W460 G300td

X: 2000 G500
X: 2004 G270cdi

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
8 years 3 months ago - 8 years 3 months ago #7010 by Tommyfn
Meget flott vogn du har (y)

Liker spesielt fargen. Skulle du lakke grinda svart? Foretrekker og någenlunde lavtbyggende grinder. Hvordan er din mtp støy?
Last edit: 8 years 3 months ago by Tommyfn.

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
8 years 3 months ago #7011 by gkjernaas
Takk for det ja!
Liker fargen godt sjøl og... Passer fint på 460, med alle de svarte kontrastdetaljene. På 463 blir dette for rødt!

Tanken er nok at grinda skal bli svart en gang, men på en måte synes jeg den gjør seg i lys også. Syns jo bedre nå:)
Nå greide jeg ikke holde igjen med montering av lys i grinda heller... Måtte bare henge opp! :D Da har jeg enda mindre lyst til å plukke alt ned igjen og sende til lakk. I vintermørket trenger jeg lysa mer enn svartfargen!

Støy fra grinda merker jeg vel strengt tatt lite til... Det er nok av annen støy å høre på i en 460 med 35" Mud Terrain! :D
Det jeg derimot merker, er snøen som detter ned mellom "spilene" i grinda. Etter et lite mildvær blir den hard snø/is, men henger fortsatt på taket. Den suser det fælt av.

2000 G55 AMG
1988 W460 G300td

X: 2000 G500
X: 2004 G270cdi

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
8 years 3 months ago #7012 by Tommyfn
Sant det! Med alle sorte detaljene kler den mange fler enn 463 gjør med lakka front og breddere etc...

Ja må prioritere rett :p kjekt å kunne blinke til bilister 5m fra bakenden med arbeidslysa..

Hmm. Da er det nok konstruksjonsfeil på mi, for over 60-70 så uler det for jævlig :p skal prøve å forandre litt på den, korte inn og stive av røra som går tvers over...

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
8 years 3 months ago #7013 by gkjernaas
Da er det hengt opp et og annet lys:woohoo: 2x18W arbeidslys på hver side og bak, samt en 288W/50" LED-bjelke foran. Så da skull'en tru det var slutt på å fomle rundt i mørten!
Kun hengt opp lys, bryterpanel og relerekke enn så lenge. Har igjen kosejobben(oppkobling). :D

Og ja, alubrakettene er midlertidige - De passet fint som mal!

File Attachment:


File Attachment:


File Attachment:


File Attachment:

2000 G55 AMG
1988 W460 G300td

X: 2000 G500
X: 2004 G270cdi

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
8 years 3 months ago - 8 years 3 months ago #7014 by gkjernaas

Tommyfn wrote: Sant det! Med alle sorte detaljene kler den mange fler enn 463 gjør med lakka front og breddere etc...

Ja må prioritere rett :p kjekt å kunne blinke til bilister 5m fra bakenden med arbeidslysa..

Hmm. Da er det nok konstruksjonsfeil på mi, for over 60-70 så uler det for jævlig :p skal prøve å forandre litt på den, korte inn og stive av røra som går tvers over...


Har savnet det helt siden tida med pickup'er, med arbeidslys... :woohoo:
Tåkelysa bak gjør liksom ikke samma nytta!

Såpass!?. Det hørtes ikke bra ut... Misforstå meg rett, grinda lager lyd, men ikke sånn at det er sjenerende. Har ikke prøvd med LED-bjelken enda. Regner med at jeg aldri blir i tvil på om den fortsatt henger der... :P
60-70km/t er fin marsjfart med 460, så i de hastigheter bør det ikke bråke altfor mye. :)

2000 G55 AMG
1988 W460 G300td

X: 2000 G500
X: 2004 G270cdi
Last edit: 8 years 3 months ago by gkjernaas.

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
8 years 3 months ago #7015 by Tommyfn
Alltid kjekt det. Har vurdert led bjelke jeg og, men må snart investere i større dynamo :p fant ut at det er nok som trekker oppmerksomhet, så kjøpte 100w xenonkit istedet! Virker som det lyser langt nok :p mer spredning på bjelken kanskje?

Ja, trives best der. Så passer dårlig at det uler verst da :p har en teori at det enten ligger for nært taket, eller for langt frem så mye av lufta ikke spretter over hvis du skjønner.

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
8 years 3 months ago #7017 by gkjernaas
Det har slått meg og, at dynamoen blir for liten, men jeg satsa på at det går... Gjenstår enda å se! Er det noen som veit hvor stor dynamo det sitter på 460? OM617A, men usikker på om dynamo er fra orginalmotor(280GE)... Det er kanskje ikke noe forskjell på de to?

Hadde et lite testrun i går, for å sjekke om jeg kom til å kjøre på meg øresus etter montering av bjelken foran... Med LED-bjelken på plass, er det tilnærmet ingen støy overhodet(!?)! Nesten merkelig, men den vesle susen som takgrinda tidligere ga, er nå helt borte. Kan ikke skjønne annet enn at det må kunne forklares med at jeg monterte bjelken 5-7mm over taket, altså veldig nærme. Eller?
Hadde forberedt meg på det stikk motsatte, så det var en bra opplevelse:)

2000 G55 AMG
1988 W460 G300td

X: 2000 G500
X: 2004 G270cdi

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
8 years 3 months ago #7018 by Tommyfn
Er ikke sikker. Men sikkert ikke alt for mye. Har lyst å si 55a, uten å vite noe sikkert. Har og lest at de bytter ut i en fra saab, på 90 eller noe slikt. Greit undr vinsjing også det :-)

Fint det da :p kanskje den fungerte som vindavviser... Ser noen monterer en plate foran grinda for å lede lufta over

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

Time to create page: 0.052 seconds
Powered by Kunena Forum