Hatt bilen på verksted :D Men 1 problem

More
11 years 2 weeks ago #4375 by Leversen
Da tiden ikke strakk til, ei heller kunnskapen, lot jeg bilen stå på MB-Service Svartnes, på Skøyen.
Han fant ut hvorfor det smalt, og det er fikset.

Men bilen vil ikke starte.
Den har gnist på pluggene, og bensin.

Det eneste som har skjedd er: Bilen kjørte og gikk, byttet tennkabler, og de ble satt feil (fordi den var snudd 180 grader)
Det smalt, og nå er dette fikset.
Smeller ikke lenger, men ingen start.

Roar?
Noen?
Vil jo kjøre jeg også :/

Mercedes A140-L 2002
Mercedes 230GE 1987

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
11 years 2 weeks ago #4376 by Leversen
Og, han ringte og sa "det kan bli veldig dyrt, vil ikke ta av toppdekselet for å så gi deg regningen uten en fiks"

Hør heller med G-Klubben...

Mercedes A140-L 2002
Mercedes 230GE 1987

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
11 years 2 weeks ago #4377 by Roar Sæther
Som nevnt før, er jeg relativt dårlig på bensinmotorer i G, og ser mer på de som gode dreggfester. Men det er litt bekymring at det er både bensin og gnist, uten at maskina starter? Det skal jo liksom ikke så mye mere til . . . . .Og det at mekanikerne ikke fant ut av det, er vel nesten verre?

Sikkert noen her som kan bidra på dette, men det kan dessverre ikke jeg. Beklager.

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
11 years 2 weeks ago #4378 by Leversen
Eneste han gjorde var å få tenningsrekkefølgen riktig, sjekke timing, se til at bensin kom til mengefordeler, og gnist på pluggene...

Han ville bare ikke mere, av samme hensyn som deg. Syns det var rart. :/

Mercedes A140-L 2002
Mercedes 230GE 1987

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
11 years 2 weeks ago #4379 by Roar Sæther
Vet ikke om det går an å sette fordeleren 180 grader feil på en 230, men da skal jo fordeleren ha vært tatt ut etter at den gikk sist. Evt om mekanikerne kan ha satt tenningsrekkefølgen feil allikevel. Rimelig stor tabbe, men allikevel.

Skal sjekke litt med en kompis, som burde kunne dette.

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
11 years 2 weeks ago #4380 by jeglent
Fader %&#### timeout inne på forumet mens jeg satt å skrev. Den tiden kan vel økes? Roar?

Ny kortversjon.

Jeg har opplevd med andre bensin biler dette her.
Den ene var det bare å snu fordeler 180 grader og den startet normalt.
Den andre fikk hull i toppen og ble skrotet.

Mitt forslag er kompresjonstest for å se om du har hull, bøyde ventiler, ødelgte ventilseter. Deretter ta av toppdeksel og måle klaring mellom ventiler og vippearmer. Sjekke at de ikke ligger på.

Lykke til.

GD240 -85 mod. Ex. Camo/ E200CDI -04/ E200CDI -09/ ML270CDI -00

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
11 years 2 weeks ago - 11 years 2 weeks ago #4381 by Roar Sæther
Jeg får litt dårlige nyheter for lommeboka di . . . .

Kompisen som er Mercedes mekaniker, kan fortelle at disse motorene er litt sære. De vil ha orginale deler når det gjelder pluggkabler og plugghetter. Samtidig anbefaler han deg å kjøpe nye plugger, rotor og fordelerlokk. Pluggene må justeres til underkant av 1 mm åpning. Litt kjedelig, siden du akkurat har handla pluggkabler. Hvor handlet du de kablene du har?

I samme slengen kjøper du oljefilter og olje til motoren. Etter mange startforsøk, har du sikkert fått en del bensin i olja, som igjen gir dårlig smøring. Ofte en grunn til at kammene på disse motorene tar kvelden.
Last edit: 11 years 2 weeks ago by Roar Sæther.

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
11 years 2 weeks ago #4382 by Leversen
Jeg ba om kompresjonstest, men han hadde ikke tid. Så må taue den fra verkstedet tilbake til bygdøy. :/
Har orginale kabler. Setter de på igjen.
Han ville ikke teste med de, igjen. Hadde ikke tid.

Morsom behandling på et verksted som skryter av at de kan Geländerwagen.....

Mercedes A140-L 2002
Mercedes 230GE 1987

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
11 years 2 weeks ago #4383 by Roar Sæther
De orginale kablene er litt spesielle, da du får kjøpt hettene og kabel hver for seg. Du trenger da en litt spesiell tang for å montere dette sammen. Skal bli morro å høre om vogna starter med orginale kabler.
The following user(s) said Thank You: tonsupe

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
11 years 2 weeks ago #4384 by nielsa
Var noe kjent med navnet på verksted. Ble svindlet der en gang på 80 tallet. Leverte inn en W123 250 bensin som var firmabil. gikk dårlig og ba dem sette diagnose. Endte med full overhaling av tenningssystem og bytte av kamaksel, ventiler ++. Viste frem alle delene de hadde skiftet. Problemet var bare at bilen gikk like forbanna dårlig etter en regning på litt over 15k. (mye dengang)
Tok den på nytt verksted. Viste seg da at et stempel hadde fått brent et hull. Gikk bare på 5 sylindre. Viste seg også at kamaksel og ventiler ikke var byttet. Svartnes hadde bare vist oss noen gamle deler de hadde liggende.

Kjekke karer det der.

nielsa
The following user(s) said Thank You: tonsupe

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

Time to create page: 0.057 seconds
Powered by Kunena Forum