Svarten skal få litt tlc

More
12 years 6 months ago #1876 by maelling
Replied by maelling on topic Svarten skal få litt tlc
Det der ser bra ut. Å fikse opp hjørnene med glassfiber fungerer alldeles utmerket. Glassfiber ruster i det minste ikke. Det som er essensielt er å få bort absolutt all rust, ellers blir alt etterpå nesten bortkastet etter kort tid. Når det gjelder fjærfestene, så har også jeg byttet de. Det er litt jobb, både å fjerne og sveise på nye. Jeg kuttet bort min på venstre side med vinkelsliper, koblet på nytt fjærfeste og brukte lastestropper for å få det fast, før et verksted sveiset de på (bilen ble fraktet dit på henger). Det fungerte fint :)

Bilene våre trenger stadig TLC, men det er da noe kos med det også.

Mvh Martin Ellingsen

83 W460 280GE 200hk
72 W108 280SE 4.5
83 S123 300 TDT

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
12 years 6 months ago - 12 years 6 months ago #1878 by bimmerc
Replied by bimmerc on topic Svarten skal få litt tlc
Frontruta er på plass igjen med ny pakning. Det gikk mye lettere enn fryktet. En time fra vi tok pakningen ut av plasten til ruta var på plass. Silikonspray og silikonfett hjalp godt. Alt interiør untatt seter er tilbake og ser så bra ut at jeg nesten blir sjuk. Bare festebånd og beskyttelsesplate gjenstår før tanken er montert. Men nå må jeg legge prosjektet på is i etpar uker. Må klargjøre mors Spyder som ser ut til å få ny eier. Så er det bursdagsfeiring i Tromsø og tur til Trondheim for å hente hardtop til Gullet. Hjem igjen via Sarpsborg ("jobb") før jeg kan kose meg igarasjen igjen. Da skal Svarten gjøres ferdig. Så er det snescooteren før jeg går løs på Gullet. Bare kos med andre andre ord. :)
Har sett nærmere påmfjærfestene og det ene er faktisk helt greit mens det andre har mye rust i koppen hvor gummiforingen er festet. Fetter Kai fikser kanskje det uten å bytte hele festet? :P

Men det største og beste er at jeg kanskje klarer å beholde Svarten! Jeg har nemlig dumpa så mye penger i han at
det blir for mye for broder'n! For meg er han jo mer enn et pengesluk. Han har sjel, historie, minner og om vel ett år er han veteran. Og hvis Spyder'n til mor reiser har jeg jo plass til han. Vanntett og nyoppusset! Life is good!! :laugh:

Livet - det er ikke de dagene som er gått, det er de vi husker (fritt fra GG Marquez)
1992 300GE swb
ex 1983 230GE swb ex 1986 230GE swb ex 1985 300GD STT cab -
Last edit: 12 years 6 months ago by bimmerc. Reason: Trykkleif

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
12 years 6 months ago - 12 years 6 months ago #1879 by Henrik Larsen
Her er målene på båndene, hvis du vil lage noen :woohoo:



EDIT: Trodde du manglet, men ser at du allerede har nye ;)
Last edit: 12 years 6 months ago by Henrik Larsen.
The following user(s) said Thank You: bimmerc

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
12 years 6 months ago #1881 by bimmerc
Replied by bimmerc on topic Svarten skal få litt tlc

maelling wrote: Det der ser bra ut. Å fikse opp hjørnene med glassfiber fungerer alldeles utmerket. Glassfiber ruster i det minste ikke. Det som er essensielt er å få bort absolutt all rust, ellers blir alt etterpå nesten bortkastet etter kort tid. Når det gjelder fjærfestene, så har også jeg byttet de. Det er litt jobb, både å fjerne og sveise på nye. Jeg kuttet bort min på venstre side med vinkelsliper, koblet på nytt fjærfeste og brukte lastestropper for å få det fast, før et verksted sveiset de på (bilen ble fraktet dit på henger). Det fungerte fint :)

Bilene våre trenger stadig TLC, men det er da noe kos med det også.


Takk for oppmuntrende ord. Det er godt å høre at flere har tro på enkle reparasjoner. Nå ble det nok mer arbeid med hjørnene enn jeg trodde, men jeg lærte mye om glassfiberarbeide. Og bakdøra hvor hele nedre kanten var rustet bort hadde blitt svært vanskelig å reparere uten glassfiber. Sveising er ikke for amatører. Jeg har hatt sveisearbeider gjort på karosseri tidligere og det var ikke noen bra erfaring. Så får vi se hvor lenge dette holder. B)

Det ene fjærfestet er faktisk helt bra mens det andre kanskje kan reddes av en habil sveiser dersom vi finner at karosseriet må av for å slippe til. :S

Etter at jeg bestemte meg for å beholde Svarten ser jeg for meg mange forbedringer fremover. Kanskje nye seter foran og bak og før eller siden må deksel i dørene skiftes. Ett sett nye foringer til neste år.

Det beste er at jeg har reservebil slik at sjansen for å bli uten trekkvogn i lengre tid er liten. Da slipper jeg uforutsette verkstedregninger og får tid til å reparere selv. :)

Livet - det er ikke de dagene som er gått, det er de vi husker (fritt fra GG Marquez)
1992 300GE swb
ex 1983 230GE swb ex 1986 230GE swb ex 1985 300GD STT cab -

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
12 years 6 months ago #1882 by bimmerc
Replied by bimmerc on topic Svarten skal få litt tlc
Fikk tak i brukte fra VTP. Men takk for tegningen. Nå er jeg langt fra smed selv, men jeg har flere kjente som klarer å smi slike hvis alternativet er å kjøpe hos Handleren.

Livet - det er ikke de dagene som er gått, det er de vi husker (fritt fra GG Marquez)
1992 300GE swb
ex 1983 230GE swb ex 1986 230GE swb ex 1985 300GD STT cab -

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

  • Jagman
  • Jagman's Avatar
  • Offline
  • Platinum Boarder
  • Platinum Boarder
  • Jaguar for speed - G wagen for life!
More
12 years 6 months ago #1884 by Jagman
Replied by Jagman on topic Svarten skal få litt tlc
Hva slags interiør er det i "svarten" da? Jeg har litt utvalg i seter i god stand...

Med vennlig hilsen
Bård Thomas Hesvik
Mercedes Benz 280GE 1985 / Jaguar XJ12 1973 Serie I / Jaguar XJ12 1994 XJ40
Mercedes Benz 280GE hugg / Jaguar XJ12 1978 Serie II / Jaguar XJ12 1986 Serie III / Jaguar XJ8 Sport 1998 / Daimler Double Six 1984 / Jaguar E-Type Serie 1,5

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
12 years 6 months ago #1887 by bimmerc
Replied by bimmerc on topic Svarten skal få litt tlc
Interiøret er beige. Er ikke ute etter noe fancy. Bilder er et must!

Livet - det er ikke de dagene som er gått, det er de vi husker (fritt fra GG Marquez)
1992 300GE swb
ex 1983 230GE swb ex 1986 230GE swb ex 1985 300GD STT cab -

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

  • Jagman
  • Jagman's Avatar
  • Offline
  • Platinum Boarder
  • Platinum Boarder
  • Jaguar for speed - G wagen for life!
More
12 years 6 months ago - 12 years 6 months ago #1891 by Jagman
Replied by Jagman on topic Svarten skal få litt tlc
Klikk på linken:

rides.webshots.com/photo/2744157520098636288ydXHQn?vhost=rides

Jeg har et interiør i dette mønsteret for LWB. Det er i meget god stand. Dørsidene har jeg ikke lenger, altså er det bare setene jeg har...

Svarten er vel en kort G, så da er det vel bare forsetene som kan være interessante...

Med vennlig hilsen
Bård Thomas Hesvik
Mercedes Benz 280GE 1985 / Jaguar XJ12 1973 Serie I / Jaguar XJ12 1994 XJ40
Mercedes Benz 280GE hugg / Jaguar XJ12 1978 Serie II / Jaguar XJ12 1986 Serie III / Jaguar XJ8 Sport 1998 / Daimler Double Six 1984 / Jaguar E-Type Serie 1,5
Last edit: 12 years 6 months ago by Jagman.

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
12 years 6 months ago #1905 by bimmerc
Replied by bimmerc on topic Svarten skal få litt tlc

Jagman wrote: Klikk på linken:

rides.webshots.com/photo/2744157520098636288ydXHQn?vhost=rides

Jeg har et interiør i dette mønsteret for LWB. Det er i meget god stand. Dørsidene har jeg ikke lenger, altså er det bare setene jeg har...

Svarten er vel en kort G, så da er det vel bare forsetene som kan være interessante...


Ja, det er riktig farge og mønster. Tror det finnes 2 eller 3 forskjellige typer stoler foran så det spørs hvilke du har. Trenger strengt tatt bare putene og trekket for sete og rygg hvis typen er den samme. Må se litt på EPC-en når jeg kommer hjem for å se om baksetene kan brukes. Det er jo festene som er avgjørende vil jeg tro. Har hatt 3 korte med tre forskjellige bakseter... Ett er dog uorginalt, men de to andre er svært forskjellige. Bilder av seter og fester vil hjelpe. Fester får jeg alltids tak i. :)

Livet - det er ikke de dagene som er gått, det er de vi husker (fritt fra GG Marquez)
1992 300GE swb
ex 1983 230GE swb ex 1986 230GE swb ex 1985 300GD STT cab -

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

  • Jagman
  • Jagman's Avatar
  • Offline
  • Platinum Boarder
  • Platinum Boarder
  • Jaguar for speed - G wagen for life!
More
12 years 6 months ago #1910 by Jagman
Replied by Jagman on topic Svarten skal få litt tlc
Hei,
Fremsetene passer. Jeg kan ikke plukke dem fra hverandre, så de selges komplett. Baksetet passer nok ikke. Til det er forskjellen på lang og kort for stor.

Skal få tatt noen bilder og sende over til deg.

Med vennlig hilsen
Bård Thomas Hesvik
Mercedes Benz 280GE 1985 / Jaguar XJ12 1973 Serie I / Jaguar XJ12 1994 XJ40
Mercedes Benz 280GE hugg / Jaguar XJ12 1978 Serie II / Jaguar XJ12 1986 Serie III / Jaguar XJ8 Sport 1998 / Daimler Double Six 1984 / Jaguar E-Type Serie 1,5

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

Time to create page: 0.051 seconds
Powered by Kunena Forum