Tommy's G-arage

More
12 years 4 months ago #2177 by Tisleidøl
Tommy's G-arage was created by Tisleidøl

Til og være bil med "ingenting" elektrisk så synes jeg det er mye ledninger og holde styr på!!

Fornøyd med seg selv. Er ingen elektriker så dette er ikke mitt favorittfelt. Men det blir som oftest bra til slutt:)

Mine to små hjelpere er alltid med. Må som oftest hente verktøy i alle kriker og kroker etterpå:)

Garasjen er bare på nåde inntil videre. Bor i leilighetskompleks på Beitostølen men nytt hus bygges opp. Disse vaktmesterne synes det blir litt mye søl og rot men en plass må jeg jo stå. Den litte kvite er nå klar for ny eier. Bytta varmevifte og rydda litt i dashbordet. Nå skal 300'n få litt etterlengtet pleie, litt lettere å gyve på når men bare har en gammel å skru på. 97' 300 er på plass er så og si strøken så ingenting å gjøre med den. Skal montere DVD skjermer i nakkestøttene, eller nærmere sagt trekke kabler så ingenting synes. Selve støttene kommer ferdige....
Attachments:

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
12 years 4 months ago #2179 by Roar Sæther
Replied by Roar Sæther on topic Tommy's G-arage
Liker det jeg ser, Tommy!!

Og jeg regner med at du holder denne garasjetråden gående, siden det støtt og stadig er noe som er verdt å fortelle oss andre om!

Bilder av nakkestøttmonteringa?

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
12 years 4 months ago #2206 by Tisleidøl
Replied by Tisleidøl on topic Tommy's G-arage

Da var seteryggene demontert så litt trekking av kabler skulle være greit...


Dette er det som synes av kablene. Ble ikke så værst


Litt demontering av midtkonsollen måtte til. Greit med litt stabil strøm. Er koblet slik at DVD'n får strøm via lysbryteren. Greit å slippe måtte starte filmen på nytt etter du har måtte stoppe bilen litt.


Ferdig resultat. Ser litt smudere ut med integrert system. Og ingen kabler som henger og slenger.
Attachments:

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
12 years 4 months ago #2322 by Tisleidøl
Replied by Tisleidøl on topic Tommy's G-arage
For de som ikke har skiftet olje på diffene på ei stund. Det er verdt arbeidet. Hadde en del lyder ved kjøring på 463'n som ble borte etter ny olje på diffene. Den gamle oljen så ikke så værst ut heller. Stramme venstre hjullager framme og da ble det enda smudere å kjøre.


En trakt og en beta med slange gjør oljepåfyllingen på diffen til en lek


Tror ikke den lakken hadde fått noen polish på lenge. Ikke så mye strevet men mye finere bil får du:)
Attachments:

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
12 years 3 months ago #2571 by pehan
Replied by pehan on topic Tommy's G-arage
Hei Tommy. Artig å se på bildene nå som jeg har vært i G-arasjen din og kikket. Du er jo et luksus dyr, egentlig, med oppvarmet garasje, strøm, avløp og til og med publikum med jevne mellomrom. I min garasje står det bare tynt inn en 1973 1300S VW, og selv om jeg selger den er det garantert ikke plass til noen G.


Frelst G-eier! 1986 300GD STT (solgt), 1994 G350 og 1979 230 G kort

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
12 years 3 months ago #2574 by Tisleidøl
Replied by Tisleidøl on topic Tommy's G-arage
Joda, det er behagelig temp der men det er mange i sameiet som ikke setter pris på oljesøl og diverse. Og det begynner å bli en del ting samlet der nede. To G'er, en ombygd G-vannvogn til tilhenger, en offroadcamp (Fleetwood), verktøyskap og dieselraffeneriet mitt(frityrolje filtrering). Gleder meg stort til det nye huset står ferdig. Der blir det 4-dobbel garasje med vannboren varme i gulvene. 3,60 takhøyde med løftebukk og sluk i gulvet. Det blir digg det. Da kan jeg grise så mye jeg bare vil uten og bekymre meg for dresskledde herrer i BMW X6.

Det var en effektiv og bra pitstoprep vi hadde før dere tok med dere G'n nedover. Det var MYE gammal dritt i drivstoff systemet. Men du kom deg ned fra Valdres og til Kristiansand uten store problemer så motoren får nok det den skal nå. Har to bra seter klare til deg til uka...

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
12 years 3 months ago #2575 by Tisleidøl
Replied by Tisleidøl on topic Tommy's G-arage
For de som sitter og lurer på om det blir noen forskjell når det gjelder HK og mindre forbruk kan jeg bekrefte at det gjør det!
Jeg har kjørt med chippen en liten stund nå og ved pen kjøring kommer jeg like under literen. Og det er stor forskjell i akselerasjon og fart. Scanneren min virker ikke om dagen men jeg kommer tilbake med utskrift etter testen på rulla.
Før chipping: 174HK
Etter: 208HK

Den ble også mye sterkere men husker ikke målingen der men når jeg får ut papiret igjen så skal jeg scanne det og legge det ut. Jeg kjøpte chip og installering hos protrim.no så jeg var sikker på at det ble riktig. Og de som driver der kan det med trimming og at det ikke var noe jalla boks som ble satt inn.

En helt annen liten sak som kanskje gleder de fleste G-fans. Er ruskeføre her om dagen, det må sies men jeg kjører som vanlig og tenker ikke så mye mer over det. Men jeg måtte glise litt igår når jeg kom inn i garasje annlegget. Der sto det en fyr og plukka kjettingene sine av sin nye BMW X1. Var en X1 riktig nok men kjettinger!!! Jeg hadde sinnsykt lyst til og knipse et bilde men det var synd nok på stakkaren :evil:

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
12 years 3 weeks ago #3091 by Tisleidøl
Replied by Tisleidøl on topic Tommy's G-arage
Da fikk endelig 460'n litt etterlengtet pleie igjen. Har gått som ei bøtte møkk de siste ukene. Kjørte på med en real motorrens, ventiljustering, filtre og ny olje. Det var utrolig hva det gjør med en gammel motor. Var som en ny bil idag. Fikk ikke prøvekjørt i går kveld så var litt spent da jeg rulla ut garasjen, selv om allerede ved oppstart var forskjellen merkbar. Bestilte filtre og pakninger til gearkassa idag så nå står den for tur. Fikk endelig løsnet den pluggen under på kassa, har vært omtalt av andre på forumet og så den har skapt problemer for flere skjønner jeg.
Har prøvd meg på den uttallige ganger men igår måtte den gi tapt. Nå kan jeg endelig få satt i ny tettering så jeg slipper den dryppingen konstant under bilen. Ren vold måtte til. Som mye annet på G. Var noe av det første jeg fikk til svar av Roar når jeg ringte for og få tips til demontering. Ren vold var det vante svaret:)

Er ren vinter her på Beitostølen igjen og jeg jobber inni fjellheimen om dagen så har fått kjørt litt offroad i arbeidtiden. Lass med grus som måtte fraktes hit og dit så jeg var nok heller ikke vond og be....

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
12 years 3 weeks ago #3092 by pehan
Replied by pehan on topic Tommy's G-arage
Når det kommer til maskiner og mekanikk generelt, er det forbausende hvor ofte man kan løse problemer med grov voldsbruk :D


Frelst G-eier! 1986 300GD STT (solgt), 1994 G350 og 1979 230 G kort

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
11 years 10 months ago #3334 by Tisleidøl
Replied by Tisleidøl on topic Tommy's G-arage
Stor takk til VTP for rask leveranse. Forlager havari igår, rep i dag:)

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

Time to create page: 0.112 seconds
Powered by Kunena Forum