Atter en ny bil! G400CDI.

More
6 years 3 months ago - 6 years 3 months ago #7353 by lupus49
Min 1986 korte bensinutgave trengte ny motor. Ene sylinderen gikk heden, så dermed var det å se etter en ny. Den gamle korte var skummel på vinterføre med spor i veien. Kom man opp i 60 eller mer, snurret den 180 grader så fort at det var ikke håp om å rette opp. Så denne gangen skulle det bli en lang. W463, 2001-modell på 1981 ramme. 400CDI, ni seter. Syns 250 hk er passe når man er kommet i min alder. Må kompensere litt. :laugh: Jada, jada, jeg vet om slappe registerkjeder og elektriske stryringsmoduler og mere til. Jada, det er galskap, men det er en herlig galskap. 560 Nm fra rundt 1700 omdreininger er litt rått.
Men det gjenstår å finne ut av en god del. Fjernkontrollen for dørlåsen åpner alle dørene utenom førerdøra. Den må jeg bruke nøkkel på. Låser jeg går alle uten førerdøra igjen og åpner jeg førerdøra da, hyler alarmen. Dessuten vil Navigasjonen ha en NAVI-CD! Tenk det. Neppe oppdatert. Elektrisk regulering av førersetet virker riktig av og til. CD-veksleren bak får jeg ikke åpnet. Tips? Ellers alt vel!
Attachments:
Last edit: 6 years 3 months ago by lupus49.

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
6 years 3 months ago #7354 by bimmerc
Replied by bimmerc on topic Atter en ny bil! G400CDI.
Gratulerer med nytt pengesluk! Blir nok bra etterhvert. Når du har investert rundt 250 tusen totalt vil du være noenlunde trygg! Sånn er det med G. Det blir en hobby og livsstil eller et mareritt!

Livet - det er ikke de dagene som er gått, det er de vi husker (fritt fra GG Marquez)
1992 300GE swb
ex 1983 230GE swb ex 1986 230GE swb ex 1985 300GD STT cab -

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
6 years 3 months ago #7355 by lupus49
Replied by lupus49 on topic Atter en ny bil! G400CDI.
Den skal være godt overhalt. Har gode folk her nord til det elektriske. Så får vi se. www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=100778601&fks=100778601

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

Time to create page: 0.049 seconds
Powered by Kunena Forum