Ny formann, og hva så?

More
13 years 8 months ago - 13 years 8 months ago #643 by Roar Sæther
Hallo, Geländewagen venner!

Etter å ha blitt forfremmet til formann for denne flotte klubben, har jeg gjort meg noen tanker om hva det innebærer. Ett slikt verv er ganske fremmed for meg, så noen tanker surrer det rundt oppe i hodet, som jeg gjerne vil dele med dere.

Tankene begynte allerede i bilen hjemover fra Oppdal, og har fortsatt siden. Jeg fikk skikkelig blod på tann etter at jeg fikk en mail fra Jagman. Som dere som var på landstreffet sikkert husker, fyllte vi ut ett deltagerskjema føre treffet, som beskrev litt om hver og en av oss. Der hadde alle muligheten til å si hva vi burde gjøre med klubben, og det endte i noen ganske klare ønsker. Det var denne informasjonen som kom pr mail fra Jagman.

Flere av dere var enige om at det sosiale var viktig. Flere var helt klare på offroad, og det var mange som nevnte treff. I mine ører er disse 3 forslagene ganske synonyme. Vi liker å komme sammen på treff, og sammen med kjøring i terrenget utgjør dette ønskene til over to tredjedeler av de som fyllte ut skjemaer

Det ble også fremmet ønsker om lokallag, og dette har vi jo ønsket siden sist årsmøte.

Dette gir i hvertfall meg stor glede i denne sammenheng, til å kunne fortelle om fire faktiske treff som allerede er planlagt.

Dato og sted for neste års landstreff er bestemt allerede, og for de som ikke deltok på dette års landstreff, blir det lagt til Stavanger første helga i august. Lokallaget der har tatt på seg ansvaret for å få gjennomført i kjent stil, med full støtte fra styret. Dette er et treff vi kommer nærmere tilbake til, med invitasjon og program.

Vi har også satt opp ett vintertreff på kalenderen. Dette blir arrangert i Trondhjemstraktene, og det er lokallaget fra Fosen som står for arrangementet. Der da kjøring i terreng og ett alpinannlegg denne helgen, og dette høres morro ut. Ettersom dato ikke er satt enda, kun at det er rundt påsketider, betyr at vi kommer tilbake til dette litt senere.

Fagernes treffet har sikkert noen hørt litt om. Dette faller midt juni, litt avhengig av snøforhold. Ser ut til å bli ett todelt treff, med både ekstrem offroad og flott Greenlaning for de som føler at offroaden blir litt drøy. Dette treffet er under planlegging med tanke på godkjenninger og lokasjon, og vi kommer tilbake med invitasjon og program på dette også.

Og så, var det noen forespørsler på utlandstreff. Dette også har vært ett ønske fra undertegnede i noen år. Derfor ønsker jeg å foreslå at ett visst antall G-vogner stiller på Beachtour i Danmark, i mars! Det har vært litt tvil om det stadig vil bli arrangert treff på stranda ved Løkken, hvert år, så vi avventer og ser. Men det pleier å ordne seg for gutta og jentene der nede. Så igjen, denne ser vi på hvordan ender.

Dette med lokallag ønsker jeg også å oppfordre til. Siden vi bor i ett ganske langstrakt land, er dette helt i tråd med våre interesser. Bare det at vi ønsker å møtes, er jo en bekreftelse på at denne interessen for Geländewagen er ekte. Jeg ser også flere muligheter til å sentralt kunne støtte opp rundt lokallag.

Jeg vil også nevne rabattavtalene våre. Disse består i prisavslag hos VTP og Meca, og en fordel på utført arbeid hos BOS i Østfold. Bruk dem for alt de er verdt! Vis medlemmskort med oblat (Jagman gir innføring i hvordan dette fungerer) og få rabatt. Det jobbes også med en avtale med en leverandør av dekk, felger, takstaiver, batterier og kjetting. Noen utfordringer rundt dette med logistikken på varer herfra, men det løser vi. her ser vi på veldig fordelaktige priser.

Som dere sikkert ser, har vi et år med flere G-relaterte hendelser foran oss. Med kommende landsomfattende og lokale treff, ser jeg frem imot det neste året.

På slutten har jeg en oppfordring til alle medlemmer, nye og gamle. Vi får gjort så mye mer, med litt kapital i bakhånd. Vi ønsker å ha i tillegg til T-skjorter, kopper, magasiner og klistremerker, en klubbshop med effekter vi har lyst på. Dette koster penger, og de må komme fra ett sted. Så for at ingen skal behøve å legge ut for disse effektene, har vi klubbavgiften. Denne er på 350.- for førstegangs innmedling og deretter 250.- for årlig fornyelse. Jeg vet at Jagman har utarbeidet et dokument rundt dette med bruk av medlemskort, som vil bli sendt ut fortløpende til de som fornyer sitt medlemskap.

Sammen kan vi se frem til et år med spennende aktiviteter for G-entusiaster.




Med hilsen

Roar Sæther

Formann NGK
Attachments:
Last edit: 13 years 8 months ago by Jagman.

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
13 years 8 months ago #645 by Iver460
Replied by Iver460 on topic Ny formann, og hva så?
Kjære formann!
Først of fremst; vi tar et kort kurs i hvordan man skriver "geländewagen".
Start med å finne bokstaven "g" på tastaturet og trykk deretter denne knappen ned. Deretter gjør du det samme med "e" og "l", i nevnte rekkefølge. Så kommer trikset; den mystiske bokstaven "ä". Den uttales nesten som "e" på tysk, men har en litt annen klang. For å lage denne bokstaven trykker man først knappen merket "^¨~", som finnes mellom "å" og "enter/return"-knappen. Deretter trykker man "a" og bokstaven som vises på skjermen er den korrekte "ä". Deretter fortsetter man å skrive "ndewagen".

Og vips, der hadde jeg skrevet min første "how to" :lol:

Min oppfordring til deg som formann er å gjøre minst mulig selv! Selv driver jeg med endel forskjellig; jeg synger i kor, jeg kjører buss, jeg prøver studere litt, jeg har vært med å drive organisasjon for barn og unge, men skjelden møter jeg så forskjellige mennesker og med så variert bakgrunn som når jeg holder på med Geländewagen. Vi har så forskjellige bakgrunner, spesialiteter og kontakter, får vi satt disse i et slags system kan klubben tilby sine medlemmer enorme ressurser. Derfor oppfordrer jeg deg til å tenke litt hva du synes klubben bør tilby, legge ut en tråd her på forumet om hva du tror trengs for å gjennomføre det og la det være opp til medlemmene å ta agnet.

Selv er jeg ikke av typen som trenger fylle hverken luftfilter, hjullager og bremser med søle og vann for å ha det moro, jeg sitter gjerne på og ser på andre som gjør det, men vis meg en Geländwagen med en knapp på dashbordet for avgassrensing kun levert i Uzbekistan og du har skaffet meg underholdning de neste timene.

Derfor tenker jeg; utnytt ulikhetene, tilgangene på forskjellig slags utstyr og verkstedsressurser, Joar lager sikkert gjerne egen plakett til neste G-treff, Magnus har gode kontakter på produsenter av merch og selv står jeg ved min intensjon om å lage en "Gjør det selv/How to"-seksjon her på siden. Ingen ting gleder meg mer enn f.eks da Bård ble stående på Voss med bensinpumperelé ute av funksjon og én telefon gjør at han ved hjelp av en ledningsstump og to kabelsko klarer seg uten verksted, bergingsbil og unngår kroner som flyr i alle retninger. Egenandelen på en tur på bergingsbil koster vel det samme som to medlemskontingenter? Kan vi gi flere medlemer slike opplevelser blir det ikke bare hyggelig å være med i klubben, men også lønnsomt! Applaus går også til de som har fått til avtaler med diverse underleverandører, her spares også pengene inn fort.

Mens jeg er i gang med å drømme og ønske meg saker og ting; jeg skulle gjerne hatt en thermo-kopp i stål med klubblogo på, helst på rundt en halvliter. Håper dette kommer med tiden!

Så, nok en gang, Roar, gratulerer og takk for at du tar på deg vervet. Jeg gleder meg til å holde på med Geländewagen videre!
-Iver

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

  • Jagman
  • Jagman's Avatar
  • Offline
  • Platinum Boarder
  • Platinum Boarder
  • Jaguar for speed - G wagen for life!
More
13 years 8 months ago - 13 years 8 months ago #646 by Jagman
Replied by Jagman on topic Ny formann, og hva så?
Jeg har - som avtalt - gjort en lettere redigering av innlegget ditt Roar. Håper det er ok.

Iver, forsiktig med småsteinkasting når du sitter i glasshus; Det er altså Geländewagen, ikke Geländwagen, som du ved et tilfelle har skrevet! :laugh: Ellers er jeg enig i hva du sier om delegering, og aktivering av tilgjengelige ressurser. Meget viktig! Jasså, så du synger også i kor. Greit å vite at vi nesten hadde et blandet kor på Oppdal da. Gine og jeg har sunget i kor siden 78/79. Dette må vi gjøre noe med!

Gode tanker der Roar! Om ikke klubben får vinger nå, så skjønner ikke jeg noe. Tre treff planlagt for neste år allerede, pluss at klubben støtter lokale treff! Et høyt ambisjonsnivået og beviselig evne til å gjennomføre, er noe av det viktigste en slik klubb kan ha!

Jeg vil også benytte anledningen til å takke Magnus Meisal for hans innsats i klubben så langt. Som en av initiativtagerne allerede for fem år siden, har hans innsats bragt oss dit vi er i dag. Den som tror at dette ikke betyr beinhardt arbeid, tar skammelig feil! Holde klubben sammen, arrangere møter og treff, skaffe klubbartikler, få folk til å trekke i samme retning, slåss mot de som heller vil bryte ned enn å bygge opp, krever sin mann!

Magnus, klubben er deg stor takk skyldig! Nå er det vår plikt å jobbe videre for å styrke klubben, slik at våre medlemmer ikke ønsker seg noe annet enn å eie en Geländewagen og være medlem i Norsk Gelåndewagen Klubb! (Stavingen var med vilje for å vise at ingen er perfekte ;) ).

Med vennlig hilsen
Bård Thomas Hesvik
Mercedes Benz 280GE 1985 / Jaguar XJ12 1973 Serie I / Jaguar XJ12 1994 XJ40
Mercedes Benz 280GE hugg / Jaguar XJ12 1978 Serie II / Jaguar XJ12 1986 Serie III / Jaguar XJ8 Sport 1998 / Daimler Double Six 1984 / Jaguar E-Type Serie 1,5
Last edit: 13 years 8 months ago by Jagman.

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
13 years 8 months ago #647 by Iver460
Replied by Iver460 on topic Ny formann, og hva så?
Det var som bare! Jaja, jeg kan prøve å skylde på trønderbakgrunnen min og dra en paralell til "painnkak" istede for pannekake, men da tror jeg bare jeg roter meg lenger utpå.

Helt enig i at Magnus har vært flink og stått i mot mye motvind, arragert treff med få støttespillere og fått det på fote, slik at staffettpinnen nå kan sendes videre. En super organisator!

Og Bård, neste gang tar vi drikkevisene!

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
13 years 8 months ago #649 by Roar Sæther
Regna med at den kom nå, ja. Så hvis jeg skriver Geländewagen, i stedet for Gelandewagen, så er det greit?:silly:

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

  • Jagman
  • Jagman's Avatar
  • Offline
  • Platinum Boarder
  • Platinum Boarder
  • Jaguar for speed - G wagen for life!
More
13 years 8 months ago #650 by Jagman
Replied by Jagman on topic Ny formann, og hva så?
Vi har noen riktig fine drikkeviser, som en i utgangspunktet ikke skulle tro var drikkeviser. Sender noen noter med tid og stunder...

Det kan bli morsomt med slike innslag. Hva er vi om ikke versatile?

Med vennlig hilsen
Bård Thomas Hesvik
Mercedes Benz 280GE 1985 / Jaguar XJ12 1973 Serie I / Jaguar XJ12 1994 XJ40
Mercedes Benz 280GE hugg / Jaguar XJ12 1978 Serie II / Jaguar XJ12 1986 Serie III / Jaguar XJ8 Sport 1998 / Daimler Double Six 1984 / Jaguar E-Type Serie 1,5

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
13 years 6 months ago #733 by Terka
Replied by Terka on topic Ny formann, og hva så?
På tide å oppdatere siden med kontaktinformasjon for NGK? Meisal står fortsatt oppført som Leder.
( gwagen.no/index.php?option=com_content&t...iew&id=89&Itemid=103 )

(Vitner ikke om mye aktivitet i klubb/ledelse.. vet dog at dette er særdeles aktive G-personer! :) )

//Terka

//Terka
Mercedes-Benz 280GE 1986 _________________ ___________________[/i]
Godkjent med: OM617A motor / ORC hevefjærer / 285/75R16 hjul / 3,5t hengervekt

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

  • Jagman
  • Jagman's Avatar
  • Offline
  • Platinum Boarder
  • Platinum Boarder
  • Jaguar for speed - G wagen for life!
More
13 years 6 months ago #735 by Jagman
Replied by Jagman on topic Ny formann, og hva så?
Takk for hintet, Terka! Det er ordnet opp i nå!

Med vennlig hilsen
Bård Thomas Hesvik
Mercedes Benz 280GE 1985 / Jaguar XJ12 1973 Serie I / Jaguar XJ12 1994 XJ40
Mercedes Benz 280GE hugg / Jaguar XJ12 1978 Serie II / Jaguar XJ12 1986 Serie III / Jaguar XJ8 Sport 1998 / Daimler Double Six 1984 / Jaguar E-Type Serie 1,5

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

Time to create page: 0.065 seconds
Powered by Kunena Forum