02X Armbruster

More
11 years 10 months ago #3369 by volvo.power@live.no
Njaa.. da er det vell på tide med en liten tråd om Armbruster nr 2 da.
kjøpte den for ca 2 uker siden i Molde. bilen ble fraktet med en kjenning som jobber i NAF. tur og retur kostet meg 4500 i frakt, så kom 3000,- bare i fergeutgfter i møre og romsdal.. forbanna gjerrige folk!!!
nok om det.
bilen kom i gården min på lørdagsnatten, og etter litt smått forsøk på å starte ble det gitt opp til fordel for en del Coronas og litt Rom med Cola :)

dagen derpå ble det gjort nytt forsøk. med litt ekstra strøm, par glødinger og frampumping av diesel, så startet kjerra umiddelbart! etter litt fjusking, kom den seg på alle 5, og går som ei klokke! utemeket fin og nyydelig gang!! mer dere at bilen har stått siden 2004, men dette var ingen hindring..

bilen er utstyrt med om617 med komplett STT-kit med cooler. bilen har også 5 trinns-kasse med kjennt ulyd. webasto og sentrallås er også i bilen.

intriørmessig er den litt mer gjennomført enn 01X (min første Armbruster). det er takkonsoll, opptrekkte dørsider, kaptein-stoler, trekkte paneler med mere. er ifølge papirene en Colmpliment-utgave. usikker på hva det innebærer, men er iallefall noe treværk her å der som er uvanlig.

eller så er planene å få skiltet bilen iførste omgang. må ta en runde på bremser samt lys og eksos. så er det vell bare å få den på kontroll.

etter gokjenning kommer vidre planer som kraftig senk, fete 20" hjul, sota ruter med mere. denne får totalt motsatt retning som 01X...

eller sier bilder mer enn 1000 ord..:















1988 Armbruster Stageway Geländewagen
2004 S211 E320CDI

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
11 years 9 months ago #3501 by volvo.power@live.no
Replied by volvo.power@live.no on topic 02X Armbruster
Har idag begynnt å plokke feil av bilen. ahr en liten liste fra eu-kontroll i 2004 å følge, så den er litt nevenyttig.

etter god hjelp fra Sigve å Henrik, så har vi fått fikset alt av lys sett bort fra bremselys, da det er noe muffins med jordfeil eller noe slikt. glødereleet starter når jeg trykker bremsen mm.

fått byttet en av de 2 knekte bakfjørene, samt freshet opp håndbrekk. begge deler på venstre side bak. imorgen står høyre side for tur, samt mer forsking på bremselys.

bilen fikk seg også nytt batteri, så nå starter den før man kan si "eplekake" :)

skal få tatt en vask og shining innvendig, så kanskje det blir å ta ny eu denne uka.

bilder kommer imorgen.

1988 Armbruster Stageway Geländewagen
2004 S211 E320CDI

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
11 years 7 months ago - 11 years 7 months ago #3717 by volvo.power@live.no
Replied by volvo.power@live.no on topic 02X Armbruster
Bilen er nå solgt. bruker tråden for å laste opp bilder så kjøper får se.







18" er ikke med, men et sett bwa på 31/33" er det som hører med.. husker ikke om jeg fortalte dette.

1988 Armbruster Stageway Geländewagen
2004 S211 E320CDI
Last edit: 11 years 7 months ago by volvo.power@live.no.

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
11 years 7 months ago #3718 by Joar Martinsen
Replied by Joar Martinsen on topic 02X Armbruster
Blir den å se i Kongsberg?

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
11 years 7 months ago #3720 by volvo.power@live.no
Replied by volvo.power@live.no on topic 02X Armbruster
det medfører riktighet:) sørg for god behandling!

1988 Armbruster Stageway Geländewagen
2004 S211 E320CDI

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

Time to create page: 0.077 seconds
Powered by Kunena Forum