1982 / 300STT

More
11 years 5 months ago #3850 by Krisanderx3
1982 / 300STT was created by Krisanderx3
Etter salg av gullet har jeg ikke noen G som er EU.
Driver av med en bil nå, som jeg håper på og få på veien fortest mulig.

1982mod, 300STT. Reget som 6 seter. 4-trins manuell. Bilen har brent ledningsnett, har nå fått inn et fra en av delebilene jeg har, men det har vært litt tull da delebilen hadde alarm og det var mye som var koblet seg inn på lednigsnette med ''strømtjuv'' ! Eneste som gjenstår er og søke etter/koble er tut, vindusspylevæskemotor, coupe-lys, varmeapp, dynamo og noe annet smått. Hatt problem med at venstre nær & fjern lys lever sitt eget liv, men etter og koblet fra ting til alarmen ser det ut som det er i orden nå. Tatt vekk alarm og alt annet som ikke har noe i bilen og gjøre. Parklys fungeren kun da fyltlysa står på.




Bilen er forsåvidt fin for rust, annet enn under lykter bak. Har overflate rust på dører og karosseri, men ikke hull annet enn bak. Under er den fiiiin! Motor virker bra, mye oljesøl så toppdekselpakkning skal byttes, samt alt av olje skal byttes før EU. W463 stoler m/armlene er det i bilen, har også baksetene.



Planen med bilen er og lakkere den opp igjen hvit(kanskje perlemor), 20-22'' hjul og m/ W463 look.
Har W463 dører med el-vinduer og sentrallås, bakfanger, venstre forskjerm, skjermbreddere ( Untatt høyreforran) og delehvis interiør ( untatt Dash)!
(!!!!Hvis noen har framfanger og høyre forskjem så si ifra. !!!!)














Tar ett steg av gangen, Eu kontroll er første pri. Så blir det og få inn resten av delene jeg trenger til W463 look før jeg begyner utvendig tenkte jeg. Skal begyne smått innvendig med interiøret. BIlen skal også regges om til 9-seter.

Krisander Portaas Hagh.
924 20 353
Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den.

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
11 years 5 months ago #3851 by Krisanderx3
Replied by Krisanderx3 on topic 1982 / 300STT
Ehh??? Her må noe gjøres! Trur jeg har helt svarte dørtrekk i skinn ligganes.






6 seter, sofaen er tatt ut! Har en sofa ligganes til W460 som jeg skal sette inn. W463 må ha nye fester så det blir ikke første pri. Er det fler som har slikt hengerfeste? eller er dette hjemmelaga.


Krisander Portaas Hagh.
924 20 353
Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den.

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
11 years 5 months ago #3852 by Joar Martinsen
Replied by Joar Martinsen on topic 1982 / 300STT
Det der kan det bli bil av... bare hvor mye rust det var på min!!

Svarte dørtrekk, skal ikke du bruke de eller vil ha store ruter kan vi sikkert bli enige ;)

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
11 years 5 months ago #3853 by Krisanderx3
Replied by Krisanderx3 on topic 1982 / 300STT
Har trua på at det kan bli noe ut av denne ja. Litt usikker på om jeg skal kaste på W463 dørene, eller om jeg skal ha de som står på nå. Minst arbeid med de som står på nå, men best med W463. Det er ikke noe rusthull på dørene, de er helt fine nederst også.
Bilen skal iværtfall støyissoleres og få et strøk lakk utvendig.

Sier ifra om jeg skal kvitte meg med de svarte trekka.

Krisander Portaas Hagh.
924 20 353
Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den.

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
11 years 5 months ago #3869 by Krisanderx3
Replied by Krisanderx3 on topic 1982 / 300STT
Da var de nye dekkene kommet, Kuhmo 35x12,5x15" !



Fikk gjort en del i helgen, han jeg kjøpte bilen av hadde så klart smørt tjære på gulvet i hele bilen. Tok tid, men fikk det vekk!!
Håper på og få behandlet gulv med noe Roar anbefalte til helgen, også skal den støyissoleres!!
Holdt på hele Fredagsnatten med den jævls tjæra!!

FØR:


ETTER:




Var også og handlet noe stæsjhos VTP på Fredagen.
3500kg hengerfeste, baklykt glass og litt annet div!




Trenger hjelp til denne lysbryteren her, parklys fungerer kun på fullt lys!
Ledningsnett fra 1981mod! Bryteren lever sitt eget liv noen ganger også, pluss at den er grise stygg! Redd jeg setter inn en "skru" bryter.




Krisander Portaas Hagh.
924 20 353
Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den.

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
11 years 5 months ago #3876 by Roar Sæther
Replied by Roar Sæther on topic 1982 / 300STT
Lekkert arbeid med gulvet, Krisander :-) Litt matting før du går på med malingen, så er du i boks :-)

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
11 years 5 months ago #3879 by Krisanderx3
Replied by Krisanderx3 on topic 1982 / 300STT
Takk for det, takk for det:)
Håper på og bli ferdig med gulvet til helgen. Blir og sette inn W463 stoffmatter over lydmattene. Har også W463 dørlister jeg har en liten tanke om og sette på.

W463 dørene trur jeg at jeg sparer til et annet prosjekt, evnt salg da disse dørene på W460'n er pene for rust, og jeg må ærlig innrømme jeg er dritt lei ledninger på denne bilen med tanke på at det er el-vinduer og sentrallås på alle 4 + bakdør. Er ikke så lat at jeg trenger el-vinduer:) Skal koble opp en sentrallås som passer på alle bilmerker, minimalt med ledninger så det burde ikke by på problemer.

Krisander Portaas Hagh.
924 20 353
Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den.

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
11 years 5 months ago - 11 years 5 months ago #3883 by Krisanderx3
Replied by Krisanderx3 on topic 1982 / 300STT
Kjøpt sportseter i svart skinn/sky, de stoff W463 stolene jeg har passer ikke helt inn bilen da den blir ferdig.





Kjøpte stigtrinn til den røde 460'n jeg hadde i sommer, men fikk aldri montert de på. Så trur de blir montert på denne her:)


Krisander Portaas Hagh.
924 20 353
Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den.
Attachments:
Last edit: 11 years 5 months ago by Krisanderx3. Reason: Et siste bildet ville ikke lastes opp, tok det vekk!

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
11 years 5 months ago #3891 by Krisanderx3
Replied by Krisanderx3 on topic 1982 / 300STT
Lørdag's kos!!







Ga bort en delebil til en kompis mot vrakpanten, hørtes ut som jeg skulle få en automatkasse til W123 for det også. Han skulle bruke motor og drivverk, resten er søppel!!! W124'n medfølgte da jeg kjøpte den hvite her og W463 karosseriet!


Krisander Portaas Hagh.
924 20 353
Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den.
Attachments:

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
11 years 5 months ago #3892 by Naila
Replied by Naila on topic 1982 / 300STT
Bra jobba Krisander! Hvilke asfaltmatter er det du har brukt ? Skal til med samme jobben på min. Har forøvrig behandla hele dørken med trøskelskyddsmasse fra Feiltema, tetter bra, rusthindrende og demper lyd :)

Commandowagen 37"

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

Time to create page: 0.168 seconds
Powered by Kunena Forum