G400, ber man om plunder & heft?

More
9 years 7 months ago #5819 by Audun
Vel, hva tror dere? Man hører jo ikke BARE positive ting om 2001-2003 g400? (På tynn is her, men EGR ventiler som takker for seg, kan det stemme?).

Hva slags erfaringer har dere/noen der ute med denne modellen? Solskinnshistorier er også fint å lese.

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
9 years 7 months ago #5820 by Henrik Larsen
tja.. Jeg har hatt en uke i en sen 2003 mod 400cdi, og smiler fortsatt....

Før 2003 er kjent for dårlige registerkjede, slidere og strammer. Dette skal vistnok være en stor jobb. Du kan se forskjell på utgavenene. Dersom plastdekselet ikke dekker IC slangen i aluminium så er dt en tidlig utgave.

Ellers skal det være noe med elektroniken på transferkassene (usikker på hva dette er, men ser ut ifra kvitteringer på min bil at dt koster ca. 50k :woohoo: :woohoo: )

Tror hovedgrunnen til det dårlige ryktet kommer av at folk som tidliggere har eid g400cdi kun klarer å setter sammen ikea møbler. Det er en bil som krever en hel del skruing for å kunne komme til.

Dette i kombinasjon med vannkjølt dynamo, to turboer, nok radiatorer, 8glødepugger/dyser toppet med B&S sine priser gjør at jeg forstår at tidliggere eiere har blødd :)

Begynner kommende helg med bytte av registerkjede, vi får se hvordan det bærer avgårde....

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

Time to create page: 0.033 seconds
Powered by Kunena Forum