Traktoren min.

More
12 years 11 months ago #1414 by Terka
Replied by Terka on topic Traktoren min.
Da har jeg vært hobbyelektrikerekaniker og "nedgradert" bilen litt. Enten for en periode, men antagelig fast løsning.
Denne el.løsningen for vinduene er tatt ut av dørene og er erstattet med mekanisk løsning:


Når jeg fikk tatt en nærmere kikk på kobling/skjøting av kablene inne i dørene så var det kanskje ikke så rart at noe av løsningen har vært ustabil. Kablene var tvinnet og surret med elektrikertape. Ikke akkurat en løsning som holder evig. Antagelig så ville aldri forrige eier noen gang åpnet dekselet i dørene oppdaget denne delen av oppussing/oppgradering han fikk utført på bilen (En lege i Oslo.) Men det bør uansett gås over resterende "ekstra" elektronikk en eller annen gang!

//Terka
Mercedes-Benz 280GE 1986 _________________ ___________________[/i]
Godkjent med: OM617A motor / ORC hevefjærer / 285/75R16 hjul / 3,5t hengervekt

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
12 years 11 months ago #1416 by Bjørnar K
Replied by Bjørnar K on topic Traktoren min.
Har el.vinduer på 460`n jeg bruker til daglig.
Å erfaringen fra den tilsier det at jeg skal ha god gammeldags sveiv på den "nye" :)

Bjørnar Karlsen
97757953
Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den.
7100 Rissa

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
12 years 11 months ago #1486 by Terka
Replied by Terka on topic Traktoren min.
Litt oppturer og nedturer i dag!

Nedturen først: veslejenta har hatt solid omgangssykre men er nå blitt frisk. Guttungen har nå også fått det.. Fant det ut ved at han tømte seg i bilen.. Bilen er grundig vasket og står nå til lufting! :dry:

Oppturen: Klimaanlegget på Touaregen har fungert dårlig på kjøling. Iflg ikke navngitt merkeverkstedet var det kompressoren som gikk dårlig og måtte byttes. Fikk fastpris på kr 14.000,- for deler og jobb. Har drøyd den litt og klarte i mellomtiden å kortslutte det ene strømuttaket pga en skrue som var falt nedi, og hadde også et som var gåen tidligere pga defekt strømforsyning. Under søk etter hvilken sikring(er) som var riktig kom jeg over 2 stk 20 Amp sikringer som var gåen og byttet disse. Etter at de var byttet så virker også klimaannlegget feilfritt. Dvs 14000,- spart! (..og litt skeptisk til dette merkeverkstedet etter dette!!) :cheer:

//Terka
Mercedes-Benz 280GE 1986 _________________ ___________________[/i]
Godkjent med: OM617A motor / ORC hevefjærer / 285/75R16 hjul / 3,5t hengervekt

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
12 years 11 months ago #1505 by Eon280
Replied by Eon280 on topic Traktoren min.
Hadde ikke bare hvert litt skeptisk til de etter den blemma der. :blush: :laugh:

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
12 years 11 months ago - 12 years 11 months ago #1508 by Terka
Replied by Terka on topic Traktoren min.

Eon280 wrote: Hadde ikke bare hvert litt skeptisk til de etter den blemma der. :blush: :laugh:

Heh... Det tilbudet kom da også etter at jeg hadde brukt noen og tyve tusen på å utbedre diverse feil på denne bilen, hos dette verkstedet. Tror du det setter litt bismak etterpå?:dry: Fikk også en skeptisk kommentar på omfanget av hva som var gjort med motoren i etterkant fra en som driver et frittstående verksted (han kjenner bilen godt siden jeg har hatt den der flere ganger, men hadde ikke utstyr til å rette oppcen av feilene denne gangen.)

Edit: sånn sett så er det ganske så billig å ha G! :P

//Terka
Mercedes-Benz 280GE 1986 _________________ ___________________[/i]
Godkjent med: OM617A motor / ORC hevefjærer / 285/75R16 hjul / 3,5t hengervekt
Last edit: 12 years 11 months ago by Terka.

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
12 years 11 months ago #1513 by Terka
Replied by Terka on topic Traktoren min.
I helga ble "vakumslangene" til tenningsmodulen byttet om.

Bilen har stortsett startet fint, men innimellom så starter den uten krefter og motoren oppførte seg da seg som en sombie.. andre ganger så gikk den noen få sekunder etter at tenninga ble slått av. Etter omplassering av slangene så starter den med en gang, går supert, og stopper med en gang. Dvs i dag er dag to, og sålangt virker det som om dette var en vellykket fix på en feil med irriterende symptomer.

Takk for tips Roar!

//Terka
Mercedes-Benz 280GE 1986 _________________ ___________________[/i]
Godkjent med: OM617A motor / ORC hevefjærer / 285/75R16 hjul / 3,5t hengervekt

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
12 years 11 months ago #1518 by Terka
Replied by Terka on topic Traktoren min.
Da har jeg fått ut fingeren og målt omdreininger på speedometervaieren. Nå skal et av speedometerene sendes inn til justering. Deretter er det inn og få endret dekkdimmensjon skrevet inn i vognkortet. :)

//Terka
Mercedes-Benz 280GE 1986 _________________ ___________________[/i]
Godkjent med: OM617A motor / ORC hevefjærer / 285/75R16 hjul / 3,5t hengervekt

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
12 years 10 months ago #1537 by Terka
Replied by Terka on topic Traktoren min.
Og speedometeret er tilbake. Kom på kr 1633,- med endringer, "sendegebyrer", og postoppkrav.
Time til kontroll og godkjenning på Trafikkstasjon er nettopp bestillt og skal gjennomføres i morgen tidlig. Blir bra dette, allt på plass i vognkortet snart! B)

//Terka
Mercedes-Benz 280GE 1986 _________________ ___________________[/i]
Godkjent med: OM617A motor / ORC hevefjærer / 285/75R16 hjul / 3,5t hengervekt

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
12 years 10 months ago #1538 by Roar Sæther
Replied by Roar Sæther on topic Traktoren min.
Det er vel ingen som er i tvil om at dette blir bra :woohoo:

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
12 years 10 months ago #1539 by Terka
Replied by Terka on topic Traktoren min.
"Dårlig dag på jobben"!

Allt er i orden mtp godkjenning av ny dekkdimmensjon, bortsett fra at dekka stikker litt utenfor skjermene..

En eldre kontrollør jeg ikke har sett før.. Dekkbanen er innenfor men sidene på dekkene er utenfor og da blir det mangellapp i stedet. Jeg var "smørblid" og diskutert løsning med kontrolløren, og vi har da kommet frem til at bredere skjermer er løsningen. ;) Fikk spørsmål på hvor lang tid jeg trengte før ny kontroll var påkrevd, og vi ble enige om at et par måneder var fint å ha på seg. :D

Dvs, bomtur, 300 kr fattigere, en erfaring rikere, og en ny endring som skal gjennomføres på bilen.

Todo:
1- finne faktisk bredde på skjermene som står på
2- finne diff mellom skjerm og dekkside
3- finne og kjøpe skjermer som oppfyller "kravet"
4- bytte skjermer
5- ny etterkontroll

//Terka
Mercedes-Benz 280GE 1986 _________________ ___________________[/i]
Godkjent med: OM617A motor / ORC hevefjærer / 285/75R16 hjul / 3,5t hengervekt

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

Time to create page: 0.071 seconds
Powered by Kunena Forum